Beantwoord

Sonos Beam + SYMFONISK gaan niet in surround modus

  • 7 June 2021
  • 6 reacties
  • 754 Bekeken

Hallo. Ik heb een beam en twee SYMFONISK speakers. Alles aangesloten en voor de beam en ikea speaker een aparte kamer aangemaakt. Als is een film afspeel komt er volgens mij hetzelfde geluid uit de speakers en niet surround. Gebruik een tv met arc modus en een applte tv.  Nu wil ik de ikea speaker in surround modus zetten maar krijg de melding dat er geen surround speakers gedetecteerd kunnen worden. Of is het zoals ik het nu heb staan al in Surround modus?
 

Daarnaast meek ik dat het geluid soms 1 seconden uitvaalt. Soms alleen de beam. Soms links of rechts achter. Heeft dat met wifi te maken?

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 June 2021, 17:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Heb je de Symfonisks als stereopaar ingesteld staan? Dan moet je ze volgens mij eerst loskoppelen voor je ze aan de Beam kunt toevoegen als surround.

Wanneer valt je af en toe geluid even uit? Bij TV of muziek? 

Fijn dat je reageert. Ik heb ze al stereopaar staan. Ga dat meteen even proberen. Geluid wisselt. Soms een half uur niet en dan in eens om de 30 sec. Gevoelsmatig met netflix meer dan met prime. 

Gelukt wat betreft de connectie. Thx! Probleem met het stotteren is met netflix. Met prime doet die het goed. Enig idee?

Reputatie 7

Nee, sorry.

Ik probeer dezelfde opstelling,maar ze komen bij mij niet in 1 kamer,wordt automatisch een woonkamer 2 aangemaakt.Weet iemand hoe ik ze in 1 kamer krijg?

Reputatie 7

Je moet ze niet als aparte speaker uitrollen, maar als surrounds toevoegen aan de kamer waarin de soundbar zit: https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL