Beantwoord

Sonos beam op Samsung smart TV met optische aansluiting ZONDER Hdmi Arc

• 27 March 2019
  • 1 reactie
  • 1709 Bekeken

Hallo, ik ben van plan om een Beam aan te schaffen maar door het ontbreken van zo'n Arc aansluiting wil ik er eerst zeker van zijn dat ik geen miskoop doe.

Wat ik ervan verwacht is hetvolgende:

Ik wil de beam gebruiken om beter geluid te hebben bij het tv kijken, en het zou fijn zijn als ik het volume kan regelen net als bij het normaal tv kijken zoals nu, dus door het gebruiken van de afstandsbediening van de digicorder (Telenet). Ik weet niet of hiervoor een aansluiting via Arc nodig is of als dit er niets mee te maken heeft?

Verder zou ik de beam willen gebruiken als gewone muziek-luidspreker samen met mijn play 1 (al dan niet in stereo) en deze dus bedienen via mijn smartphone, tablet of pc.

Als beide dingen geen probleem zijn en ik verder niets over het hoofd zie ga ik de aankoop zeker doen, maar vooral van het eerste ben ik niet helemaal zeker.

Graag advies!

Alvast bedankt.

Mvg
icon

Beste antwoord door Tim S 28 March 2019, 09:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos Beam heeft een infrarood ingang, waarmee deze commandos van infrarood afstands bedieningen kan aannemen en uitvoeren.
Je zult dus moeten nagaan of je bediening infrarood zou uitzenden of dat deze via radio golven zou functioneren.
Een manier om hier achter te komen is door de bediening onder een kussen te verstoppen, de knoppen in te drukken, om te zien of de digicorder er op zou reageren.
Als deze niet zou reageren, dan zou het kussen het infrarood signaal blokkeren.
Als deze wel zou reageren, dan gaat er een radio signaal door het kussen heen.
Mocht het om een infrarood bediening gaan, dan kan je deze aan de Beam inleren.

Daarnaast zijn er ook klanten die een soundbar kopen terwijl ze geen TV hebben, en is het dus ook een geweldige speaker die je via telefoon/tablet kan besturen, en kan vertellen muziek af te spelen.
Ook is deze Beam te groeperen met de Play:1's die je al hebt zodat ze synchroon samen de zelfde muziek ten gehore brengen.