Sonos Beam met optische verlengkabel aan Kpn tv ontvanger werkt niet

• 23 januari 2020
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

De bijgeleverde aansluiting van de Beam vanaf de tv ontvanger (een optische aansluiting) werkt goed. Met een optische verlengkabel van 1 meter komt er geen geluid meer uit de tv ontvanger tevoorschijn. De optische verlengkabel werkt uitstekend tussen bv cd/dvd speler en Beam. Kpn meldt dat het niet aan de tv ontvanger ligt aangezien het met de eigen Beam kabel wel werkt. De Beam kabel verlengen met een optische verlengkabel samen met de cd/dvd speler werkt ook goed. Wat zou het probleem kunnen zijn?

De optische verlengkabel is een kabel waarbij je 2 aansluitingen, zeg maar tv ontvanger en cd speler naar de optische aansluiting naar de Beam kan realiseren.Hoef je niet van kabel te wisselen als je een dvd of cd zou willen spelen. Als je de Beam voor een ander apparaatdan alleen tv geluid wil gebruiken moet je een dubbele kabel 2 voor uit en 1 voor in (Beam) gebruiken. Anders zou ik niet weten hoe je het e.e.a. effectief kan gebruiken.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Het is voor mij niet duidelijk waarom dit niet zou werken. Het klinkt ernaar dat je zelf hebt uitgesloten dat de kabel het doet, maar ik ben niet bekend met een restrictie dat je geen verlengkabel kan gebruiken op de optische adapter.

Reputatie 5
Badge +3

Je lijkt met een verlengkabel iets te bedoelen dat ik een “switch” zou noemen.

Daarnaast vraag ik me af waarom je de TV én de KPN-box apart op de Beam zou willen aansluiten. De KPN-box kan via HDMI naar de TV, die je dan liefst via HDMI op de Beam aansluit. Daarvoor is een HDMI-ARC-aansluiting nodig. Mocht je TV die niet hebben, dan kun je mogelijk de TV via een optische kabel op de TV aansluiten (die via HDMI beeld en geluid van de KPN-box krijgt). Waarom heb jij het op deze wijze aangesloten?

Reageer