Beantwoord

Sonos Beam met LG OLED 65G1 verbinden

  • 20 May 2021
  • 6 reacties
  • 1927 Bekeken

Goedendag, ik heb op allerlei manieren geprobeerd om mijn Sonos Beam aan te sluiten op mijn nieuwe tv (LG 65G1RLA). Enkele kenmerken:

  • De HDMI kabel zit in de ARC aansluiting en in de Sonos
  • De TV zegt dat Sonos beschikbaar is
  • De Sonos Beam werkt goed via WiFi (spotify via de telefoon)
  • De Simplink functie is geactiveerd

Als ik nu de ARC- audio selecteer, krijg ik geen geluid. Ook niet als ik de TV volledig van de voeding haal en weer inschakel.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door Kliev77 27 May 2021, 21:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Je lijkt alles goed te hebben gedaan. Eens een andere TV proberen?

Nou, 106rallye, ik denk dat ik dan eerder naar een andere geluidsinstallatie switch, wat de TV is een van de beste op de huidige markt…

Maar dat is natuurlijk geen goede reclame voor Sonos.

Reputatie 7

Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde als test een andere TV proberen om te beoordelen of er toch iets met de LG is, of dat de Beam defect is. Kun je anders ook eens wat foto's posten van de instellingen op je LG en eventuele andere bronnen (settop box, BD-speler)?

Dat is grappig, 106rallye. #omdenken.

Anyway, ik de bijlage enkele foto’s van de instellingen. Duidelijk is te zien dat de TV de Sonos wel herkent op de HDMI - poort (ARC).

Wanneer ik het volume omhoog plus met de afstandsbediening blijft echter het “mute” tekentje in beeld (zie op de foto rechts).

 

 

Reputatie 7

Het enige vreemde dat ik zie is het delen van de TV-geluidsmodus. Heb je al eens geprobeerd of de Beam het wel doet als je de andere apparaten (als test) even afkoppelt?

Nou, geen idee wat ik nu gedaan heb - dwz geen idee wat gewerkt heeft, maar de Sonos Beam werkt. Ik heb meerdere malen de Sonos Beam gereset in de app, totdat er “Sonos Beam beschikbaar” in beeld kwam. TV aan en uit gedaan en daar was plotseling mooi geluid in de woonkamer. Kijken hoe lang dit goed blijft gaan.