Sonos Beam gen2 op tv met eARC aansluiting geluid valt steeds kort uit.

  • 19 December 2021
  • 14 reacties
  • 1043 Bekeken

Beste,

 

Recent de nieuwe Sonos Beam gen2 aangekocht en meteen hebben we problemen met het geluid. Tijdens het kijken van digitale tv of bv Netflix valt het geluid af en toe voor een korte seconde uit.

Diagnose rapport: 980429191

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7

Het is ook alleen om te kijken waar het aan ligt. Overigens heb je eARC alleen maar echt nodig voor Atmos van externe bronnen (BD-speler of game console). De apps op je TV verpakken Atmos in een DD+ stream die ook via gewoon ARC naar de Beam kan.

Ik zal het proberen en kom erop terug.

Als dit werkt heb ik wel een beetje een bekocht gevoel omdat ik de tv en de beam gen 2 aangeschaft heb vanwege de aanwezigheid eARC en dolby atmos aansluiting.

 

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je eARC uitzet (en dus alleen ARC aan laat)? Of heb je eARC nodig (zie boven?

 

Ik heb hetzelfde probleem vorige week een beam gekocht en gekoppeld aan een philips oled 806.

Beam en 2  x one als surround ingesteld . Werkte perfect maar begint nu te stotteren en het geluid valt daarna helemaal weg.

Alleen op te lossen door de stekker van de beam eruit te halen en het geluid van de tv af te spelen.

Alleen heb ik de beam daarvoor niet gekocht.

Laatste comment hierop is van 5 maanden geleden , is er een oplossing voor?

 

Ik heb het volgende vandaag gedaan:

een andere HDMI kabel geprobeerd en een HDMI ARC uitgangspoort gebruikt i.p.v. de eARC poort.

In elke combinatie treedt de zelfde fout op. In één geval bleef het geluid meer dan 15 minuten uit en kon ik alleen door weer om te pluggen het geluid via de BEAM terugkrijgen.

De TV schakelt netjes om naar het ingebouwde speakersysteem zodra je de verbinding naar de BEAM verbreekt.

Dus het niet gebruiken van de eARC poort is geen oplossing.

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je eARC uitzet (en dus alleen ARC aan laat)? Of heb je eARC nodig (zie boven?

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een nieuwe Philips TV type=48OLED806 in combinatie met een nieuwe SONOS Beam Gen2.

Bij mij valt regelmatig het geluid weg en dan langer dan 1 sec, soms een paar minuten. Op een 2 uur TV kijken gebeurt het 2 to 4 keer.

De Beam is gekoppeld met 2 Play-5 die ik al veel eerder had aangeschaft. De Tv is bij de installatie softwarematig geupdated.

Ik heb geen oplossing gevonden tot nu toe.

Als er op korte termijn geen oplossing voor is dan ben ik wel genootzaakt om de de TV en de Beam maar te retourneren, tot mijn grote spijt.

Wie heeft de opolossing?

Reputatie 7

Wat gebeurt er als je eARC uit zet op je TV en dus alleen met HDMI-ARC zou werken?

 

Ter verduidelijking: als je geen externe device (PS5, Apple TV etc., waar ik jou niet over hoor) hebt, is eArc niet nodig om Dolby Atmos te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt dus de communicatie vanaf de tv te zijn die het probleem veroorzaakt. Al geprobeerd om de geluidsdoorgifte op iets anders dan auto te zetten? Nu moet er steeds, afhankelijk van uitzending, gekeken worden wat er doorgezet moet worden. Geen idee hoor of dit invloed heeft, maar het proberen waard. 

Apps op de tv, Netflix, disney+ en ook via de digitale tv die via hdmi is aangesloten. Via stream nog niet ondervonden. Samsung Q80t heb ik momenteel die up-to-date is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet welke tv je hebt, maar Samsung schijnt problemen gehad te hebben die met een software update op de tv verholpen lijken te zijn. Heb je al gekeken of de meest recente software op de tv staat?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou hoe dan ook contact opnemen met Sonos om je diagnose te laten uitlezen  

Bedoel je met Spotify app de app op een telefoon oid of op tv? Ik trachtte erachter te komen of het alleen bij geluid rechtstreeks van tv of ook via een stream ontstaat. 

Oké bedankt.

Het gebeurt zowel bij het gebruik van telenet tv als de Netflix app op de tv of spotify app.

Alles staat op automatisch en toch ontbreekt soms 1 sec geluid.

Ik zou ook niet weten welke instelling verkeerd zou staan.
eARC = aan

geluid doorvoer = auto

Sonos app : Compressie = auto

Reputatie 7
Badge +3

Voor het uitlezen van diagnoses moet je Sonos bellen. Deze worden niet via dit forum uitgelezen.

Begrijp ik het goed dat de hapering alleen bij tv gebruik is en niet bij muziek afspelen? Indien dit zo is dan lijkt een instelling op de tv niet helemaal goed te staan.