Sonos beam geluid is zacht

  • 17 July 2018
  • 4 reacties
  • 2822 Bekeken

Gisteren de Beam binnengekregen. Wat mij opviel is dat het geluid zacht is en je hem over de helft moet zetten om er wat geluid uit te krijgen.

Iemand ook deze ervaringen.
Collega viel het ook al op tijdens de BETA. heeft dit ook aangegeven

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 2
Wat bij mij uitmaakte is het uitgangssignaal van mijn TV omschakelen van PCM (stereo) naar Dolby 5.1 - het geluidsniveau (en detail) ging toen heel erg omhoog. Wellicht helpt dit?

Hoe je dat exact doet verschilt per TV, op mijn Samsung zit het in het instellingenmenu onder de geluidsinstellingen.
Reputatie 2
Badge +2
Het volume is bij mij niet een probleem, wat me wel tegenvalt is de geringe bass. Voordat ik de Beam had waren er al 2 x de One aanwezig en de klank was erg vol. Nu deze zijn opgenomen is de Surround-instelling heb ik de bass via de app al aanzienlijk hoger gezet dan daarvoor, maar ervaar een redelijk vlak geluid en vanuit de Beam weinig bass. Misschien tips daarover?
Heb je ook de Trueplay setup doorlopen dat scheelt ook een hoop en als je de pcm instelling op je tv aan heb staan zet deze dan om naar dolby dit geeft ook een hoop extra bas.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb idd de hele set-up incl Trueplay doorlopen. De geluids-instellingen van de tv zijn niet toegankelijk nu de Beam primair staat. Ik heb de Spraakversterker via de app uitgeschakeld, waardoor het geluid minder schel wordt en de bass verder verhoogd.