Vraag

sonos beam en meerdere gebruikers

  • 15 November 2020
  • 5 reacties
  • 998 Bekeken

Hoi,

 

Gisteren een beam aangeschaft en geinstalleerd. Als eerste de sonos app geinstalleerd op de mobiel van mijn vriendin, werkt, installatie, update enn koppeling spotify werkt.

Nu wilde ik op mijn telefoon de sonos app installeren. Wat ik ook kies, nieuw systeem of bestaand systeem toevoegen, krijg de melding " probleem met netwerk" controleer je internetverbinding en zorg ervoor dat al je producten op netstroom zijn aangesloten.

Ik zit met de mobiel op hetzelfde netwerk. Heb nu voor de zekerheid, de beam ook nog bedraad aangesloten op de netwerkswitch die in de woonkamer ligt, toch meerdere apparaten die internet nodog hebben. Maar het werkt niet. Wat mij ook opvalt als kk de wifi analyszer programma op de tablet bekijk dat ik geen sonos wifi/ netwerk zie en bijv. Mijn oude philips music center wel.

Wat zou het probleem kunnen zijn. Je moet toch wel op meerdere apparaten de beam kunnen bedienen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Na lang in een chatgesprek te zitten. Aan en uitzetten, router reset en even bedraad nog geen verbinding via de app. Al is het vanavond wel gelukt om via spotify op de tablet het geluid over de sonos speaker te krijgen. Het inloggen/ verbinden met bestaand systeem werkt nog niet, dan vind de app nog geen sonos speaker, ook op de tablet niet. Dus dat wordt toch even bellen van de week. 

Reputatie 7

Allereerst: Sonsosnet (het onderlinge netwerk als je één van de devices bedraad aansluit) kun je niet zien.

Dan naar je probleem. Een aantal vragen komt op:

  • maak je gebruik van hetzelfde Sonos-account (dat moet namelijk);
  • heb je een iPhone , dan moet je toestemming geven Sonos apparaten te laten vinden op je netwerk;
  • heb je bedrijfssoftware op je telefoon die Sonos dwarsboomt?
  • heb de juiste app geinstalleerd (als je alleen een Beam app de Sonos Controller app, als je nog hele oude apparatuur hebt de Sonos S1 app - in ieder geval dezelfde app als je vriendin al heeft).

Hoi,

 

Ik heb beide geprobeerd. In te loggen op haar account. Maar de sonos app is hetzelfde krijg 2 opties, nieuw of bestaand systeem toevoegen. Maar ook met haar account op mijn telefoon, krijg ik de melding probleem met het netwerk.

 

Heb android, heb naar mijn idee geen software die blokkeert.

 

Heb de sonos app geinstalleerd, bruinige pictogram, dezelfde app.

Reputatie 7

Vreemd. Misschien morgen dan maar eens bellen met Sonos?

Dat ga ik maar doen, vind het wat vreemd. Nooit problemen met het installeren van iets.