Beantwoord

Sonos Beam bromt

  • 31 January 2021
  • 3 reacties
  • 741 Bekeken

Mijn Sonos Beam bromt als ik 'm via HDMI aan de tv gebruik. In eerste instantie dacht ik dat de tv de oorzaak was, dus die een reset gegeven. Dat loste het probleem niet op. HDMI kabel vervangen en Beam herstarten was ook niet de oplossing. Daarna de Beam terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld en ingesteld en toen werkte alles weer zoals het hoort. Echter na een paar uur was de brom weer terug. Ik heb dus het vermoeden dat het niet aan de tv ligt, maar aan de Beam. Bij gebruik van de Beam met de Sonos app (dus als “radio”) is er geen brom gelukkig. Maar ik wil 'm natuurlijk ook graag bij de tv gebruiken. Wie weet er een oplossing?

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 31 January 2021, 15:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt de TV eens even uit de stroom halen en dan weer aanzetten.

Ook kun je eens een S/PDIF optical proberen, zoals deze. Met verloopstuk dat je bij de Beam hebt gekregen.

Dat laatste is niet helemaal wat je wilt natuurlijk maar om te proberen kan het geen kwaad.

@Eddie the Eagle : stroom eraf had ik ook al geprobeerd, geen resultaat. Ik zal het verloopstukje eens opzoeken. Optische kabel heb ik nog wel liggen. Dank voor het meedenken!

Verloopstukje dat bij de Beam zit is voor de HDMI kabel, dus geen optische kabel nodig. Net uitgetest en helaas hetzelfde resultaat. Ik weet niet hoe de reactie van @Eddie the Eagle als antwoord is bestempeld maar dat is dus helaas niet zo.