Sonos Beam aansluiten op beamer met HDMI splitter

  • 9 November 2021
  • 4 reacties
  • 980 Bekeken

Ik wil graag mijn Sonos Beam aansluiten op mijn Epson TW 740 Beamer met een HDMI splitter (er zit op de beamer maar 1 HDMI aansluiting en die heb ik nodig voor het Tele2 tv kastje)

Welke HDMI splitter raden jullie aan? Als ik me goed heb ingelezen heeft de Beam een HDMI Arc aansluiting, wat de splitter dan ook nodig heeft? 
 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

je kunt elke HDMI splitter nemen, dus ga vooral voor de goedkoopste want er gaat geen enkele werken :joy: .

 

Sorry voor de grap maar de HDMI op je beamer is een INgang voor beeld en heeft geen Audio Return Channel, die gaat geen geluid terug geven naar je Sonos.

😂

Ook niet met deze? https://www.bol.com/nl/nl/p/speaka-professional-3-poorten-hdmi-switch-3d-weergave-mogelijk-met-afstandsbediening-arc-3840-x-2160-pixel/9200000095485385/?Referrer=ENTcli_shipment_confirmation_standard2008093611&language=nl

Deze heeft wel een ARC functie 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je krijgt geen geluid van de Beamer naar de Sonos, dat moet je daarvoor al regelen, dat zou met een Arcana kunnen, die hebben alleen een heel ander prijskaartje.

 

https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Reputatie 7

@svl Even een korte uitleg: de Beam heeft HDMI-ARC nodig. HDMI-ARC gebruikt andere pins op de HDMI-stekker (en dus andere draden in de kabel) om geluid "terug” (ARC staat voor Audio Return Channel) te voeren van je projector naar de Beam. Dat “terug” slaat op het oorspronkelijke idee achter HDMI-ARC, waarbij een home cinema receiver alle beeldinformatie naar de TV doorgaf en het TV-geluid terugkreeg van de TV via dezelfde kabel als waar normaal het beeld naar de wordt getransporteerd.

Als de projector echter geen HDMI-ARC-aansluiting heeft, en dus de audio niet over de juiste draden stuurt, kan een gewone splitter hier ook niets aan doen: die geeft door wat hij binnen krijgt en dat is geen HDMI-ARC.

De Arcana, zoals besproken door @Eddie the Eagle, kan een binnenkomend audiosignaal dat niet via de HDMI-Arc-pins loopt omzetten naar een HDMI-ARC signaal, dus op de juiste pins.