Beantwoord

Sonos Beam

• 7 August 2018
  • 3 reacties
  • 504 Bekeken

Ik heb net de Sonos Beam aangesloten met 2 Play 1's als surround. Als ik de TV aanzet worden automatisch de speakers geactiveerd en uit de groep verwijderd maar bij het afsluiten van de TV niet terug in de groep gezet. Is dit normaal of een kwestie van een instelling?
icon

Beste antwoord door Tim S 9 August 2018, 16:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
TV geluid is alleen voor de Playbar, Playbase of Sonos Beam, waar mogelijk extra Sub en Surround aan gekoppeld staan.
Andere kamers zijn er alleen voor muziek, niet voor geluid van de TV.
Het groeperen van andere kamers aan een soundbar die TV laat horen, kan mogelijk stotteringen geven of een echo produceren.
Het klopt tevens dat de speakers niet automatisch in deze groep terug gezet worden, hier zal je de app erbij moeten pakken.
Je kan vanuit Instellingen -> Instellingen kamer, de soundbar-kamer selecteren, om hier het automatisch de-groeperen bij TV geluid uit te zetten.
Maar weet dat wij deze setup officieel niet ondersteunen, en ook geen support kunnen bieden als de speakers de boven-beschreven problemen geven.
OK dit begrijp ik. Maar nu heb ik nog een probleem met het geluid. Als ik het geluid van de TV via Beam en surround speakers heb in gesteld op een goed volume en neem de Beam weer op in de groep voor radio of muziek dan komt het greluid via de Beam knetterhard de ruimte in. Hoe kan ik dit aanpassen?
Reputatie 7
Badge +2
Hoe hard staat de volume van de Beam, als je het geluid van de TV hier over laat horen?
Als dit op 60 a 80% volume staat, om een degelijk volume van de TV te horen, dan moet de Bron (TV of decoder) wat harder gezet worden, zodat de Beam dit harde geluid ontvangt.
Als je dus van TV naar muziek overgaat, hoor je de muziek op 60 a 80%, wat veel te hard is.
Als de TV decoder een 100% volume aan de TV geeft, dan zou de TV dit 100% aan de Sonos moeten geven, waarin de Sonos op 20 a 30% al een goed geluid niveau zal produceren.