Beantwoord

Sonos Beam

• 6 August 2018
  • 3 reacties
  • 587 Bekeken

Beste,

Ik kocht vandaag een sonos Beam. Heb sinds een maand ook al 2 One's

1. Bij muziek komt het geluid uit alle boxen, TV enkel uit de Beam. Andere topics leerden me te kijken "info van mijn Sonos" Daar staat inderdaad Stereo. Jammergenoeg krijg ik hier op geen enkele andere manier resultaat (Surround). als ik verbind met optical kabeltje krijg ik daar helemaal geen resultaat (en geen geluid). De one's zijn geregistreerd als surroundspeakers, ook zo gekalibreerd via trueplay
Tv is 7 jaar oud, Samsung UE40ES6100, ik kan hier ook niet veel audio in aanpassen blijkbaar...

2. Met de 2 one's kon ik via airplay youtube/netflix luisteren. Nu de Beam ertussen zit, vind hij de kamer wel, maar kan hij geen verbinding meer maken...

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Emily P 1 October 2018, 16:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Mail. Het klinkt ernaar dat je alles correct hebt ingesteld. Echter lijkt je TV of geen surround-geluid door te geven. Mogelijk staat de TV qua geluid ingesteld op 'PCM'. Dit wil je aanpassen naar 'auto'.

Ik wijs je er ook op dat je een surround-programma of film moet kijken natuurlijk om een surround-geluid te krijgen. Wees hier dus eerst zeker van.

Je tweede vraag is opmerkelijk. Je One's ondersteunen geen Airplay wanneer ze als surround-speakers staan ingesteld. Je Beam zou het wel moeten dus waarom je die niet ziet snap ik niet.

Wil je een diagnose maken en het nummer hier plaatsen? (instellingen, geavanceerde instellingen, diagnose verzenden)
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn tv kan ik geluid alleen aanpassen van PCM naar DTS Neo 2:5. De andere functies (Dolby digital en DTS) zijn niet beschikbaar. Kan iemand mij vertellen welke opties ik heb om de beam en de play 1's in balans te krijgen bij tv geluid?
Reputatie 4
Badge +3
Als je TV geen Dolby Digital bied, dan ben ik bang dat je hier niks aan kan doen binnen Sonos. De BEAM ondersteund namelijk alleen PCM (Stereo) of Dolby Digital. En een stereo (PCM) signaal is alleen linksvoor en rechtsvoor in geluid, dus hoor je dit verder alleen maar uit de BEAM (met mogelijk dat de surroundspeakers zacht meespelen).
Je zou contact op kunnen nemen met de fabrikant van je TV of je TV mogelijk alsnog Dolby Digital kan ondersteunen via bijvoorbeeld een update. Zo niet, dan heb je helaas een TV die niet de volledige mogelijkheden bied voor goed geluid via het Sonos systeem.