Sonos Arc + Ziggo Next & PS5 - Problemen

  • 28 September 2021
  • 3 reacties
  • 335 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds ik een tijd de Sonos Arc in bezit heb (vanaf het moment dat hij werd gereleast). Zit ik met een probleem. Ik denk ook wel dat dit probleem bekend is bij sommige en hoop daardoor op een oplossing. 
 

Om te beginnen bij de Ziggo Next box. Het wilt al vanaf dag 1 wel is voorkomen dat tijdens het tv kijken het geluid weg valt, het geluid gaat dan pas weer aan als ik de tv uit/aan zet of de Arc zelf. 
Qua aansluitingen heb ik gewoon alle kabels gebruikt die bij beide producten hoort. 
De Arc is ook aangesloten op de HDMI Arc. 
 

Dan het probleem met de Playstation 5
Als ik de PS5 opstart dan wilt het vaak voorkomen dat ik ook dan geen geluid heb, ook dit komt pas weer na het opnieuw opstarten van de PS5 of Arc.

Ik hoop dat sommige dit probleem kennen en mij ermee kunnen helpen! Ik hoor het graag. 
 

Cheers,

Paul


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Soms storen HDMI-apparaten op elkaar. Heb je geprobeerd wat @Dylan S aanraadt?

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan geen PlayStation erop aangesloten, maar ook hier valt continue het geluid weg van de Sonos en moet dan ook alles resetten wordt er echt super gestoord van. Dit probleem doet zich inderdaad voor sinds we de nieuwe booster en ziggo next box hebben aangesloten. Puur omdat we dan 4K beeld hebben en optimaal zouden moeten profiteren van het Sonos arc geluid, maar helaas. Hoe is dit op te lossen?

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @PaulR0102, welkom bij de Sonos community!

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het wegvallen van het geluid. 

Zou je de situatie eens kunnen testen met enkel de Arc aangesloten op de TV? Dus zonder andere apparatuur op de HDMI poorten?

Indien het probleem dan nog speelt, dan raad ik aan om gelijk nadat het probleem zich voordoet, even een diagnose naar ons toe te sturen. 

Vervolgens kun je telefonisch contact met ons opnemen zodat mijn collega’s de diagnose kunnen bestuderen en op zoek kunnen naar een oplossing.