Sonos Arc zie ik niet in mijn app, krijg de Arc niet geinstalleerd

  • 28 April 2022
  • 5 reacties
  • 875 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Gisteren viel het internet bij ons uit, toen alles weer was opgestart, verbond mijn app niet met mijn speaker, maar met de speaker van mijn zoon, opeens was ook zijn email adres zichtbaar in de Sonos app, ik moest ook inloggen met zijn gegevens.

Dit wilde ik natuurlijk niet, uiteindelijk de app, en de Sonos set geheel gereset, ik kreeg het niet voor elkaar.

Nu kan ik de Arc toevoegen, maar dan zegt de app weer : uw arc is toegevoegd, maar mogelijk niet zichtbaar, trek  de stekker uit het stopcontact, en doe het er weer opnieuw in, dit om het proces af te ronden. Dit doe ik, maar dan is vervolgens de Arc niet zichtbaar.

 

Wie weet hoe dit komt, en wat ik moet doen?

Ik heb al verschillende keren de Arc gereset, ook de ethernet kabel heb ik al uit de Arc gehaald , dit om te kijken of het daardoor komt

 

in de Sonos app zie ik dat ik ben ingelogd op het account, maar daarop kan ik niet klikken


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Je hebt dus twee speakers met verschillende accounts op één netwerk? Dan zou ik beginnen om de speaker van je zoon eerst eens even stroomloos te maken en dan met je Arc te beginnen. Bedraad aansluiten is prima. Je hebt hem gereset (niet enkel gereboot?) dus? Dan moet je de set up opnieuw doen. Reset hem nog een keer, start je router opnieuw op en doe de set up. Pas als alles klaar is de Sonos van je zoon weer aansluiten.

Bij twijfel: even bellen met Sonos.

Reputatie 1
Badge +1

Dag Rallye

 

Dank voor je reactie

Ik heb vanochtend met Sonos gebeld, ze hebben me goed geholpen, uiteindelijk is het gelukt.

het bleek dat mijn Arc problemen had dat ik via een netwerkkabel was aangesloten, nadat het hele account was gereset, en ook de Arc weer gereset  was, kon ik het wel via wifi weer activeren.

Ik begrijp nu alleen niet goed waarom Sonos mij adviseerde om geen netwerkkabel te gebruiken maar alles via Wifi te laten lopen.

Ik dacht dat het aansluiten op een netwerkkabel altijd beter is, dit omdat er dan een eigen wifi omgeving wordt gecreëerd 

Reputatie 7

Graag gedaan. Mijn voorkeur zou ook een bedrade aansluiting zijn, maar als jij alleen een Arc (met evt. surrounds) hebt, dan geeft Sonosnet geen voordeel.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb ook de surround en de sub.

Maar als het niet echt een verschil maakt denk ik dat ik het zo laat.

Wanneer geeft Sonosnet wel een voordeel?

Dank je wel

Reputatie 7

Sonosnet kan met name verschil maken als je meer Sonos “kamers” hebt, dus meer speakers in verschillende fysieke kamers. Jouw surroundset staat in één Sonos “kamer” en er zijn dus geen andere speakers om gebruik te maken van een Sonosnet, mocht je de Arc toch weer bedraad aansluiten. Wel maakt de Arc een dedicated 5Ghz verbinding aan met de surrounds en de Sub (zelfs als de Arc bedraad aangesloten zou zijn mag je daarom de “wifi” niet uitzetten in de app omdat je dan ook die 5Ghz verbinding stopt).