Vraag

Sonos arc verschijnt niet onder “systeem” na koppeling met LG tv.

  • 3 April 2022
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

Zodra ik de arc aansluit op mijn LG tv zoals de app vraagt, verloopt het installatieproces zoals het hoort. Wanneer ik op het punt aankom waar de arc wordt verbonden met de wifi (kabel trekken gaat helaas niet lukken) duurt dit al heel lang terwijl mijn internetverbinding sterk is. Daarna krijg ik een melding dat de arc is gekoppeld, maar “mogelijk nog niet onder het tabblad systeem verschijnt”. Sonos vraagt je in dezelfde melding de stekker uit het contact te halen en weer terug te plaatsen, daarna zou je het installatieproces kunnen afronden. Als ik dit doe verandert er niks en verschijnt de arc nergens, super frustrerend. Ik heb een HDMI CEC killer besteld omdat ik ergens las dat dit een soortgelijk “handshake” probleem tussen de arc en een LG tv verhielp, kost tenslotte maar €5. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Waarom denk je dat je een HDMI-probleem hebt? En dat een CEC-killer dit op zou lossen? De verbinding tussen TV en Arc moet je juist CEC hebben, anders ziet de TV de speaker niet. Indien andere apparaten storen op de HDMI kan een CEC-killer helpen - als je de killer tussen die apparaten en de TV zet.

Voor mij lijk je echter een wifiprobleem te hebben - (de app op) je telefoon ziet het systeem niet. Hoe ziet je netwerk eruit? Iets bijzonders? Mesh? Acces points?

Laten we beginnen met: ik ben net geen digibeet, maar op dit gebied een leek. :P Een wifi-probleem ging ook even door mijn hoofd, maar ik kan mijn Sonos One’s wel gewoon snel verbinden en ik heb 300mb download (als dat hier relevant is). Ik zou morgen even moeten kijken of mijn netwerk bijzonderheden heeft. Het is in een studio waar ik pas 2 dagen de sleutel van heb. Volgens mij verbindt iedereen met hetzelfde netwerk maar wel met een eigen router en wachtwoord. Zou dat denk je voor problemen kunnen zorgen?