Vraag

Sonos ARC, tv met Dolby atmos

• 28 juli 2020
  • 8 reacties
  • 272 Bekeken

Badge

Ik heb een OLED55B8P, deze heeft Dolby atmos proccesing/speakers in de tv.

Krijg je nu ook Dolby atmos op de Sonos arc als je deze op de tv aansluit?

8 Reacties

Badge +1

Hoi,

Als je TV dolby atmos ondersteund  en zoals ik aan de specificaties heb kunnen zien wordt deze ondersteund op je LG TV

Dan wordt op de Sonos ARC ook het dolby atmos weergegeven mits de content (netflix) deze in dolby atmos uitzend.

Gr Toine

Badge

Dank je wel voor het reageren.

Je krijgt dus gewoon het Dolby atmos signaal van Netflix, dit ondanks dat volgens mij de tv geen eARC heeft?

Badge +1
  • Dolby Atmos. Speel Atmos- en Atmos-gecodeerde audio af uit je verzameling en favoriete services via de HDMI-ARC- of eARC-verbinding van je tv.

Dus zou op jouw tv via de normale hdmi-arc aansluiting moeten werken.

Gr Toine

Reputatie 5
Badge +3

Atmos heb je in twee vormen: compressed en niet-compressed. Voor Atmos niet-compressed heb je een externe speler nodig die via eArc aan je TV hangt. De Netflix app op je TV kan, mits Netflix dat toestaat, compressed Atmos meesturen met het DD+ signaal. DD+ kan ook via HDMI-ARC worden getransporteerd. Dus als je TV en de Netflix app op je TV het toestaan kun je Atmos op de Sonos Arc krijgen zonder eARC-aansluiting op je TV.

Badge

Dank voor de reacties.

Ik heb vandaag de ARC besteld, en ruil hierbij mijn beam voor in.

Heb een mooi inruilbedrag voor de beam gekregen.

Helaas is de ARC niet op voorraad, kan nog 2 tot 3 weken duren voordat het op voorraad is.

Wat moet ik nou precies doen om de beam over te dragen?

Dus van mijn account af te halen

Reputatie 5
Badge +3

De Beam gaat pas van je account als iemand anders hem in gebruik neemt. Je zou hem “over kunnen dragen” aan een ander mailadres zodat hij van je huidige account verdwijnt. Zie “Transfer your system to a new account” op https://support.sonos.com/s/article/3578?language=en_US

Badge

Dank voor je antwoorden.

Maar kan ik dan ook alleen de beam overdragen?

Ik heb een 5.1 opstelling waarvan ik dus alleen de beam wil vervangen

Reputatie 5
Badge +3

Ja, dat neem ik wel aan (nooit zelf nodig gehad): als je de surroundspeakers en de Sub eerst loskoppelt van de Beam - dan krijgen de surroundspeakers (apart of als set) een eigen kamer, waaraan de Sub weer te koppelen zou moeten zijn. Dat wordt ook geadviseerd als je de Beam vervangt door de Arc.

Reageer