Sonos ARC + Sub 3, Sub niet echt aanwezig?

  • 29 January 2022
  • 7 reacties
  • 909 Bekeken

Badge

Goedemorgen allemaal,

Na een tijdje de ARC zonder sub gebruikt te hebben gister toch de sub aangeschraft. De sub zelf ziet er mooi uit.

Alleen heb ik een beetje mijn twijfels met de verschillen met en zonder sub.

Gister via Spotify wat muziek afgespeelt keer sub aan...sub uit... lijkt wel wat verschil te horen... maar in mijn ogen geen wereld van verschil.

Nu keek mijn zoontje Netflix, filmpje met wat spannende momenten en hoorde wel.wat was, maar als ik de sub uitzet merk ik eigelijk geen verschil.....😱.

Zijn dit dan instellingen, of is het verschil gewoon niet zo groot? ( verwachte wel echt verschil voor dat geld)

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaring.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Trueplay gebruikt? Al wat geschoven met de regelmogelijkheden voor volume subwoofer en of bassterkte Arc?

Ik heb geen Arc en kan daarom niet oordelen, maar mijn ervaring met een playbase en sub is zeer positief. Juist door de sub wordt bij muziek het totaal geluid beter en bij films komt het echt wel binnen. 

Reputatie 2
Badge +2

Hier een Arc + sub in een home cinema opstelling (met 2x One SL als achterluidspreker). Trueplay gebruikt om goed af te stellen op onze woning. Onze ervaring is dat het verschil immens is, wij vinden het indrukwekkend en maken ons altijd een beetje zorgen over de onderbuurvrouw. Zowel bij muziek als bij video/tv. Het hangt wel heel erg af van je de bron die je afspeelt. Netflix content geeft vaak HD geluid of Dolby HD of Dolby Atmos, dan komt je sub tot z’n recht. Met “gewone stereo” (in de Sonos app zie je dan “stereo pcm” staan) merken wij nauwelijks verschil. Eigenlijk vind ik het geluid van de Arc alleen dan niet te doen. Tv geluid spraak slecht verstaanbaar etc. Mijn advies is om eens goed te testen met een bron die jouw opstelling goed kan aansturen, dan moet je het verschil merken. 

Badge

Zelf heb ik nu de ARC+Sub+1x de ONE.... (home cinema opstelling zal dus helaas niet gaan) ja tweede komt nog eens haha…

Ik voel het gebrom ook echt wel wat meer, en muziek lijkt iets beter.... maar zoals nu keek ik een 5.1film op netflix... (mijn vrouw hoorde gewoon geen verschil)

Trueplay zal ik morgen eens doorlopen

Wat bedoelen ze met positie aanpassing staat nu op nul, bas op +2.

Wellicht brengt trueplay morgen wat.

 

Badge

Zojuist trueplay gedaan... apart voor de sub kan denk ik niet?

Maar goed, als ik ook kijk bij de instellingen nu: sound staat alles op nul, niets verandert ofzo?

Iemandnog een goed filmpje dan wel muziek om de sub even goed te testen? Kan ik bepaalde fragmenten aan en uit doen....🙈

Badge

 

Badge

Zoals jullie zien staat na trueplay nog steeds alles op nul? Heeft trueplay dan wel wat gedaan?

Reputatie 7

Je interpreteert de plaatjes verkeerd. Trueplay staat niet op nul, maar in dit deel van de app kun je veranderingen opgeven ten opzichte van de hoe de speaker nu is ingesteld (met of zonder Trueplay). Trueplay doet niet alleen iets met het volume, maar ook iets met de afstand tussen de speakers en de zitpositie(s) in de kamer en met de hoeveelheid echo en de klank. Wat Trueplay doet kun je niet zien (maar vaak wel horen).