Vraag

Sonos Arc met eARC tv en beamer


Beste Sonos GOATS,

Ik heb een vraag. Ik wil mijn stereo set vervangen voor een Sonos Arc. Ik heb sinds kort een tv met eARC en maak ook gebruik van een beamer. 
 

Nu heb ik ook een aantal HDMI apparaten die ik gebruik waaronder PS4, mediabox KPN, Apple TV en mediaspeler. Nu loopt alles via de interne hub van mijn ONKYO en gaat het prima. Maar hoe ga ik mijn sonos ARC aansturen dat ik ook geluid krijg als ik mijn beamer gebruik zonder dat hiervoor de TV aan moet staan. 
De ONKYO gaat er uiteindelijk tussen uit en al het geluid moet via de Sonos Arc gaan lopen maar HOE ???? Wat heb ik hier voor nodig ? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

26 Reacties

Reputatie 7

@RobnHood In principe hoef je enkel je TV en het apparaat dat Atmos uitgeeft (in jouw geval dus de BD-speler) aan de Arcana te hangen. De apparaten die geen Atmos geven (zoals die Nintendo's) kun je gewoon aan de TV laten hangen: die geven hun (non-Atmos) geluid dan via de TV (en de Arcana) door aan de Arc.

Ik zie dat ik in mijn laatste post wat onvolledig was: je krijgt wel Atmos vanaf je TV als je TV DD+  (met compressed Atmos) doorgeeft aan de Arc - overigens doen niet alle TV's dat. Het enige waarvoor je de Arcana nodig hebt is voor externe spelers die uncompressed Atmos naar de Arc moeten sturen: dat gaat alleen via eARC.