sonos arc leveringsfout

• 16 juni 2020
  • 8 reacties
  • 191 Bekeken

Ik kreeg deze mail terwijl ik de ARC gewoon heb besteld en betaald. Is dit phishing?

ik vind de mail verdacht!

Sonos logo  
pattern

Geachte heer,

Er is iets fout gegaan bij een recente levering aan uw adres. We hebben per ongeluk een Sonos Arc naar u toegezonden die bestemd was voor een andere klant. 

Zou u zo vriendelijke willen zijn de Arc retour te zenden met de zojuist toegezonden UPS Retour Label? Ik kan u helpen met het plannen van een UPS koerier voor het ophalen van de Arc. Zou u daarvoor kunnen reageren op dit bericht met twee dagen die het best voor u uitkomen met daarbij een dagdeel? 

Alvast dank en excuus voor het ongemak. 

Met vriendelijke groet,

K. Yilmaz
Sonos Returns & Fulfillment Coördinator

Case #: 01895911

servlet.ImageServer?oid=00D1N000002JMtd&esid=0182K00000TxNp7

ref:_00D1N2JMtd._5002KnjWMf:ref

Mark W 11 dagen geleden

Hey @Wout_1 ,

Dit bericht is wel verstuurd door mijn collega, er is wat mis gegaan met een order.

Zojuist ook even contact gehad met de betreffende collega en hij gaat hierover nu contact met je opnemen.

Bekijk origineel

8 Reacties

Badge

Lijkt me inderdaad zeer verdacht. Als je het mailadres van de verzender nader onderzoekt eindigt dit dan op ….sonos.com?

Reputatie 5
Badge +3

Niet reageren 🙂

Er staat zelfs geen telefoonnummer of adres ofzo bij.

Direct wissen die handel 

Badge

Doorsturen naar   verdacht@safeonweb.be   zonder voor de rest ook maar ergens op te klikken. 

Reputatie 5
Badge +3

Sonos zal nooit zelf voorstellen om te helpen met het plannen van een koerier.

Grappig eigenlijk dat ze hun eigen zever nog geloven 😆

Lijkt me inderdaad zeer verdacht. Als je het mailadres van de verzender nader onderzoekt eindigt dit dan op ….sonos.com?

Ja...dat is t enge… support@sonos.com

Reputatie 5
Badge +3

Lijkt mij ook dat Sonos dit soort berichten op naam zou zetten ipv “Geachte heer”.

Begrijp ik nu goed dat je een Arc hebt besteld en geleverd gekregen? Dan is het toch verder goed. Zou het lekker laten gaan en anders vandaag even contact opnemen met Sonos.

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Wout_1 ,

Dit bericht is wel verstuurd door mijn collega, er is wat mis gegaan met een order.

Zojuist ook even contact gehad met de betreffende collega en hij gaat hierover nu contact met je opnemen.

Bij geachte heer… mijn naam heb ik weggelaten. Ik heb inmiddels contact gehad met Sonos! Het was een oprecht bericht, er is verwarring ontstaan omdat er een ander email adres bij hen bekend was… Eigenlijk alleen maar heel zorgvuldig dus, zoals er gereageerd is…

Pluim voor Sonos!

Reageer