Sonos Arc klinkt niet goed.

  • 30 December 2021
  • 2 reacties
  • 393 Bekeken

Hoi allemaal!

Zou iemand mij een handje kunnen helpen?

Ik heb afgelopen week de Arc en Sub (gen 3) gekocht. Ik kom van een goedkope logitech 5.1 set (Z906), maar spijtig lijkt dit (zoals het nu klinkt) geen waardige upgrade..

De lage tonen klinken geweldig (met de sub), maar de middentonen lijken ontzettend afwezig en de hoge tonen over-aanwezig. Hierdoor klinkt de audio profiel metaal-achtig/hol, in plaats van warm en rijk.

Ik heb het met en zonder Trueplay geprobeerd, met en zonder sub beluisterd, gespeeld me de EQ en andere instellingen. Helaas heeft niets het probleem opgelost.

Ik ben dit verhaal vaker online tegengekomen, maar dat er dan werd gesproken over een update die zou komen om dit op te lossen. 
Moet deze nog komen? Hebben andere mensen hier ook last van? Heb ik wellicht een kapotte/niet goed geijkte Arc ontvangen? Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet,

David


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @DavidKlein,

Ervaar je dit probleem enkel wanneer er geluid wordt afgespeeld via de TV? Of ook via de Sonos app?

Op het moment dat je geluid afspeelt via de TV, zie je dan ook in de Sonos app of er PCM (stereo) of een andere format wordt afgespeeld?

Graag zou ik je willen vragen om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we een diagnose kunnen uitlezen van je Sonos systeem. 

De diagnose kan ons helpen bij het vaststellen van mogelijke oorzaken voor het onstaan van het probleem.

 

Hallo @Dylan S,

 

Bedankt voor uw reactie!

 

Ik ervaar dit probleem zowel via de sonos app als door de tv. Dit is voornamelijk opvallend gedurende het beluisteren van muziek (spotify).
 

Bij films komt de set er nog redelijk mee weg. Hier zie ik dan ook gewoon dolby atmos staan in de app (bij films die dit supporten). Ik hoor helaas nog niets van bovenaf komen bij atmos, maar hier heb ik het wel een ander keertje over.

 

 Het gaat mij nu vooral om muziek. Ik zal dadelijk bellen naar support. 


Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

David