Sonos Arc bekabeld aansluiten zonder aanmaak Sonosnet.

  • 17 July 2022
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

Hallo iedereen,

Onlangs heb ik 2 Sonos Roam’s gekocht, dit zijn mijn eerste producten van Sonos en deze bevallen uitstekend!

Ik heb nu ook een Sonos Arc (zonder Sub en Surround’s) besteld voor bij de TV welke volgende week geleverd gaat worden.

Het liefst ga ik deze bekabeld aansluiten omdat er al een switch met enkele vrije ethernetpoorten in de TV kast zit. In mijn ogen is bekabeld aansluiten altijd stabieler dan via WIFI en om die reden probeer ik altijd zo veel mogelijk apparaten bekabeld aan te sluiten.

Ik lees her en der dat als je een Sonos speaker bekabeld aansluit, hij een apart Sonosnet netwerk gaat uitzenden.

Ook lees ik dat de Roam’s die ik al heb hier helaas geen gebruik van kunnen maken.

Dit Sonosnet netwerk gaat voor mij dus niets toevoegen.

Mijn vraag is nu of ik de Sonos Arc ook bekabeld kan aansluiten zonder dat hij het Sonosnet gaat uitzenden?

Een extra (onnodig) netwerk kan in mijn ogen ook weer ten koste gaan van de stabiliteit van mijn Wifi Netwerk en aangezien het voor mij niks gaat toevoegen heb ik het liever niet.

Graag hoor ik van jullie!

Mvg,

Tim


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee vwb je Roam’s, maar je kunt in de software de WiFi aan of uitzetten. Dus hoe dan ook geen probleem.

 

Reputatie 7

Let wel: mocht je ooit surrounds of een Sub kopen, dan moet de Wifi weer aan. “Wifi uit” bij Sonos betekent ook de aparte draadloze verbinding naar de Sub of surrounds uit.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden, is het niet mogelijk de eventuele Sub en Surrounds ook bekabeld aan te sluiten en de Wifi op alle apparaten uit te zetten?

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd naar eventuele reacties, maar mijn gevoel zegt dat voor de surroundopstelling Sonosnet de voorkeur heeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar wanneer ik dit draadje lees dan moet het bedraad ook prima zijn. 

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb dit zo ook eerst aangesloten. Overal ethernetkabels in gestoken en dat werkte opzich wel aardig (dacht ik). 
Echter…. Na enige tijd liep ik tegen het probleem aan dat bij het openen van de Sonos app soms ineens speakers of hele kamers ontbraken. Na meerdere keren de app sluiten en weer openen, kwamen ze weer terug. 
Toen contact opgenomen met Sonos en die konden zien dat er wat fout ging in het netwerk. Die adviseerden mij om enkel de Arc bekabeld te laten en de rest via Sonos-net te laten lopen. Sindsdien geen problemen meer gehad. 
Ook de rest van mijn draadloze (mesh) netwerk blijft goed overeind. Gemiddelde up- en downstream tussen de 400 en 500 Mbs.