Vraag

Sonos ARC aansluiten via HDMI-ARC (LG OLED55C8PLA). Geen geluid bij meerdere devices

• 14 juni 2020
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Hallo allemaal, heb het volgende issue met de HDMI ARC aansluiting via de TV.

Mijn TV box is aangesloten op HDMI port 1, SONOS ARC op HDMI ARC port 2 en een mediaplayer op HDMI port 3.

Als ik TV en apparaten op standby zet en vervolgens alleen de TV en TV box aan zet, dan heb ik geen geluid via SONOS (alleen via de TV speakers). Bij analyse via de SONOS app komt de melding dat er een HDMI conflict via TV is. 

Zet ik vervolgens ook de mediaplayer aan, dan heb ik weer geluid van de TV box via  SONOS. Blijkt dan dat de apparaten die op TV zijn aangesloten, allemaal moeten aanstaan om het geluid van een van die apparaten via SONOS te horen. Is daar een oplossing voor?

Mediaplayer wordt niet frequent gebruikt dus om die ook tegelijkertijd / parallel aan te zetten is meer een workaround..    

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Wat gebeurt er wanneer de de mediabox helemaal van de tv afhaalt? 
Wanneer de rest dan wel goed eventueel de mediabox opnieuw aansluiten met een andere hdmi kabel. Advies is ook om alle stroom eraf te halen alvorens aan te sluiten. 

Hoi Erooij, bedankt voor reactie. Via hdmi 4 ook geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Tv box

of mediaplayer only gaat goed. Beide dan niet zoals verwacht. Ligt niet aan media player zelf alleen kabel aansloten is voldoende om probleem te triggeren

Opgelost middels een HDMI CEC blocker (instelling op devices had geen effect)

Reputatie 5
Badge +3

Dat CEC, Arc, of welke naam ze er ook aan mogen geven, blijft toch steeds voor problemen zorgen. Een echte standaard is het niet en conflicten liggen op de loer. Voor consumenten die denken een voor hen geschikt product te kopen zijn uiteindelijk de dupe.

Maar mooi dat je het op deze wijze hebt kunnen oplossen. Loop je dan nu niet tegen andere problemen aan?

Reageer