Beantwoord

Sonos Arc aangesloten via Ethernet, Sub toevoegen .

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 416 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Sonos Arc welke is aangesloten via ethernet, de Wifi van de Arc staat uitgeschakeld en alles werkt prima.

Nu wil ik de Arc graag uitbreiden met een Sub (gen3) en deze ook via ethernet aansluiten.

Is het dan gewoon een kwestie van alles zo laten, de ethernetkabel aansluiten in de Sub en hem vervolgens toevoegen aan mijn systeem?

of moet ik eerst de Wifi op mijn Arc weer inschakelen om de Sub eerst via Wifi te verbinden aan mijn Arc en daarna via ethernet?

Graag hoor ik van jullie!

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 August 2022, 17:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ja, dat kan gewoon. Zo heb ik het destijds ook gedaan.

Echter later kreeg ik soms connectie-problemen dat er ineens sommige speakers ontbraken in de app. Er werd mij toen geadviseerd om de wifi op alle speakers aan te zetten en slechts 1 product via ethernet te verbinden (bij mij de Arc).
Sonos maakt dan een eigen netwerk aan (SonosNet) waarin dan alle componenten verbinding met elkaar maken.

Kort gezegd kan het dus wel wat jij wil. Maar mocht je later onverwachte problemen ondervinden, dan moet je dus de wifi overal weer op aan zetten en enkel de Arc met ethernet verbonden laten.

Reputatie 7

Je leidt het signaal naar de Sub nu om via de router. Sonos raadt inderdaad aan om gebruik te maken van de speciale 5Ghz-verbinding die de Arc aanmaakt en die voor zo snel mogelijk transport naar de Sub en evt. surrounds zorgt. Daarvoor moet “wifi” aan staan.
Nog een kleine toevoeging: met alleen een bekabelde Arc en een Sub heb je geen Sonosnet, maar gewoon een Arc die de speciale 5Ghz verbinding voor de Sub aanmaakt.  Pas als je nog een speaker koopt voor een andere kamer gaat het Sonosnet van start.