Vraag

Sonos applicatie kan geen verbinding maken met Sonos servers

  • 6 April 2021
  • 1 reactie
  • 1010 Bekeken

Sinds ik enkele dagen geen internet connectie heb gehad kan ik geen liedjes meer streamen naar de Sonos speakers. Geluid van de TV werkt nog perfect. Vreemd genoeg kan ook de Sonos app geen verbinding maken met de Sonos servers. Zo kon het geluid dat afgespeeld wordt bij het koppelen van een nieuw apparaat niet afgespeeld worden omdat het niet werd gevonden.

Ook kon ik eerst geen diagnostische gegevens doorsturen via WIFI, maar dan wel via 4G.

Het is dus hoogst waarschijnlijk een probleem met WIFI maar ik weet niet precies waar het aan kan liggen. Alle andere toestellen/apps hebben wel gewoon internet.

Diagnostisch bevestigingsnummer: 949897702.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

De Sonos app maakt vooral verbinding met systeem - hij werkt als afstandsbediening voor het systeem. Meer niet. Zie https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/the-sonos-apps-an-introduction-6857177

Het lijkt erop dat jouw probleem dus niet is dat je geen verbinding krijgt met de Sonos servers, maar met het systeem. Dat kan gebeuren als er iets mis is gegaan met je ip-adressen. Ik zou daarom eens proberen om je router en je Sonos devices van de stroom te halen en vervolgens, beginnend met de router alles één voor één weer op te starten - laat alles even doorstarten voor je de volgende opstart.