Sonos app verbindt niet met systeem.

  • 5 February 2022
  • 4 reacties
  • 645 Bekeken

Sinds enkele weken is de verbinding met de Sonos app erg wisselvallig. Vaak lukt het niet om te verbinden en dan af en toe een keer wel. Op dit forum heb ik gelezen dat het probleem te maken kan hebben met routerinstellingen. Ook dat lost het probleem hier niet op, de router en de sonos apparatuur is van de stroom af gehaald en de problemen blijven. 
 

Wel is het mogelijk het systeem te gebruiken via de spraakbediening en tv kijken gaat ook zonder moeite. Voor de zekerheid heb ik een diagnose gemaakt: 1411370390

Hopelijk heeft iemand de oplossing om weer te genieten van het Sonos systeem. Het heeft immers lange tijd zonder problemen gewerkt.

 

Aanvulling: het “systeem” bestaat uit een Sonos Beam en 2x een Sonos One.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Wat zijn je routerinstellingen dan? Hoe is je Sonos systeem aangesloten?

Het systeem is draadloos aangesloten, dus geen kabels rechtstreeks naar de router. In de woonkamer hangt een access point en daarmee verbindt de apparatuur met het netwerk. 
 

Op welke routerinstellingen doel je precies? Ook las ik ergens dat het kan helpen om de sonos apparaten een vast ip adres te geven. Dan wordt het wel heel ingewikkeld voor mij 😃

Reputatie 7

Sonos en access points kan inderdaad een probleem zijn. Maar het heeft jaren goed gefunctioneerd?

Een vast ip-adres helpt met name als je porblemen hebt na updates. Sommige routers raken in de war als veel devices snel achter elkaar opnieuw opstarten en een ip-adres vragen - zoals Sonossen doen na een update.

Als het voor jou niet mogelijk is om een Sonos te verbinden met de router zelf (bedraad of draadloos) dan zou de Sonos Boost nog iets voor je kunnen zijn. Dan gebruikt Sonos je wifi niet meer. 

Bedankt weer voor je hulp. Het systeem heeft een aantal weken probleemloos gefunctioneerd (nadat we de nieuwbouwwoning in gebruik namen) en daarna begonnen de problemen. We hebben wel de mogelijkheid om de Sonos Beam rechtstreeks aan de router te hangen, gelukkig hebben we voldoende utp aansluitingen laten aanleggen. 
 

We gaan weer verder op onderzoek!