Sonos App kan niet geïnstalleerd worden op Huawei telefoon met Android 11.0.


Hallo ik heb een nieuwe smartphone met android 11.0 maar kan sonos app niet meer douwnloaden alles gaat goed en dan verschijnt er. het besturingssysteem op dit apparaat wordt niet langer ondersteund.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Luc marieke en welkom op onze Sonos Community!

 

Het besturingssysteem Android 11.0 is nog wel ondersteund voor de Sonos S1 App alsook voor de S2 App. Aangezien je deze melding ziet, heb je deze smartphone van je werk gekregen? Het kan zijn dat je telefoon dan onder bedrijfsmodus staat waardoor je de Sonos App niet kan installeren. Zo niet, kan je de smartphone helemaal afsluiten en dan weer openen. Dan kan je opnieuw proberen om de Sonos App te installeren. 

 

Lukt het niet, controleer ook graag even of je telefoon helemaal up-to-date is. Graag hoor ik of dit het probleem heeft opgelost.

Nee het is wel degelijk mijn persoonlijke smartphone gegroet Luc.

Het is een mate RS 40 van Huawei.

5g

Reputatie 1
Badge +2

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Aangezien het model van je telefoon, wil ik je vragen of je daar de Google Services hebt. Heb jij de Google Play geïnstalleerd?

Er zijn bepaalde Huawei-smartphones die geen Google Services hebben en dan lukt het niet, bijvoorbeeld, om de Sonos App te installeren.  Kan je misschien ook controleren of je Android up to date is?

Beste.ja alles is up-to-date op mijn samsung s20plus en tablet gaat alles perfect maar niet op smartphone Huawei alloewel die het nieuwste besturings system heeft. Gegroet luc

Reputatie 7

@Luc marieke Hier mer toelichting op Huawei en de Google play store: https://www.androidplanet.nl/huawei/mate-40-pro/

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Luc marieke,

Zoals ook al in het artikel staat beschreven die @106rallye met ons heeft gedeeld, de laatste Huawei modellen maken geen gebruik meer van de Google certificering wat inhoud dat er geen apps gedownload kunnen worden vanuit de Google Play Store.

In het kort: De Google Play Store ondersteunt je telefoon niet.

Je kunt nagaan of de Sonos app naar voren komt in de Huawei AppGallery en via daar downloaden en installeren. 

Indien dit niet het geval is, dan ben ik bang dat je gebruik zal moeten maken van een ander Android toestel. 

 

Hier enkele foto's van het downloaden van mijn nieuwe smartphone en het besturings systeem. 

Reputatie 7

Wel vervelend dat hij het niet doet. Heb je de Sonos app uit de Huawei store of de Google Play store?

Alle twee maar het lukt geen van bijde .