Beantwoord

Sonos app grijs op sommige toestellen.

  • 24 January 2022
  • 5 reacties
  • 471 Bekeken

Beste,

Recent is er een probleem ontstaan met mijn Sonos installatie. Ik heb zowel een Play 1 alsook One SL, die ik bedien via of IPad, IPhone of Samsung S21. Alleen is het recent niet meer mogelijk om via mijn IPhone of S21 de Sonos installatie te bedienen. In de apps van die toestellen is zowat alles grijs...

Via de IPad blijft de installatie bedienbaar, ondertussen heb ik op beide smartphones al geprobeerd om de app te verwijderen en herinstalleren dit bracht geen oplossing voor het probleem. Daarnaast heb ik via de ipad al gecontroleerd of alles de laatste software versies heeft en dit is het geval. Beide Sonos toestellen zijn ook al eens gereset maar ook dit is geen oplossing. Alsook zijn er geen recente netwerkwijzigingen gemaakt.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jeroen V 8 February 2022, 10:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Hoe zijn je Sonos devices aangesloten op het netwerk? Heb je wifiversterkers of acces points? Hebben beide iPhones bedrijfssoftware geïnstalleerd, die contact met speakers onmogelijk zou maken? Wat is de iOS-versie van de iPhones?

Is hier wellicht al een oplossing gevonden? Zojuist exact hetzelfde . iPhone alles grijs in de app. Overige iPhones in het huis geen problemen?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @MathiasR 

Raar dat het niet meer mogelijk je systeem te bedienen met al je apparaten.

Zou je mij iets meer kunnen vertellen over je netwerk hoe dit in elkaar zit? 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Patrick1973 

 

Zeer raar dat alleen 1 toestel het niet meer doet.

Wat je het beste kan proberen als basis om even het netwerk volledig te verwijderen en te vergeten op de telefoon en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk. Ook kan je controleren of het lokale netwerk aanstaan, dit kan je bekijken in de instellingen van de Iphone zelf, vervolgens navigeer je naar de Sonos app bij instellingen en kijk je of lokaal netwerk aan staat. 

@Jeroen V paar dagen goed gegaan vandaag weer hetzelfde. Zojuist bovenstaande tips voor het eerst uitgevoerd en alles weer zichtbaar. Top en bedankt !