Vraag

Sonos app gebruiken met access point wifi versterker

  • 4 April 2020
  • 3 reacties
  • 995 Bekeken

Hallo,

Ik ben al jaren zeer tevreden met mijn sonos speakers. Zelfs in het tuinhuisje op ca. 12 m. Afstand verbind de sonos playbar, die bedraad verbonden is met het netwerk (netwerkkabel naar de router in de meterkast) de Play:3.

Echter, het draadloze netwerk dat de router aanlegt en waarmee mijn telefoon verbonden is waar de sonos app op geinstalleerd is, reikt niet tot het tuinhuis. Ik kan muziek starten op de box in het tuinhuis via de app en die blijft afspelen maar in het tuinhuis is er geen netwerk meer en kan ik de app niet meer gebruiken om andere muziek te kiezen.

Ik heb een netwerkkabel vanaf de router naar het tuinhuis gelegd en daar een antenneversterker aangesloten en die als access point ingericht. Prima internet en ik kan er ook nog een netwerkkabel op aansluiten. Ik heb het netwerk dezelfde netwerknaam en wachtwoord gegeven maar blijkbaar werkt het access point als een soort nieuwe router en de app ziet daardoor het ‘ huisnetwerk ‘ niet. 

 

Ik heb de Play:3 met een netwerkkabel op het access point aangesloten maar daar heb ik tot nu toe niets mee bereikt.

 

Ik zie twee mogelijke oplossingen maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen en of dat wel gaat werken, misschien is er een betere oplossing. 

 

  1. Kan ik het access point instellen zodat het een IP adress in de range van de huisrouter komt te zitten? Heeft dat zin en hoe zou dat kunnen, wellicht merk en type wifiversterker afhankelijk;
  2. Kan ik als ik de Play:3 bedraad of draadloos apart aansluiten op dit nieuwe netwerk dat het access point heeft gemaakt dus kan ik de sonos app gebruiken om twee aparte netwerken aan te sturen?

Heeft iemand een beter, eenvoudiger, idee?

Met vriendelijke groet

 

 


3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

@HH007 

Klinkt alsof deze niet als access point staat te werken maar als router.

Kan je me anders vertellen wat voor merk/model het is?

Vaak kan je ze tegenwoordig vrij gemakkelijk  instellen als access point, en dan zou het zonder problemen moeten werken voor je.

Hallo,

Fijn dat je reageert! Ik was er nog niet aan toegekomen om een berichtje te plaatsen, gisterenavond is het mij gelukt. In Computertotaal, hun website, stond een stuk over een tweede router als access point instellen, dat was heel leerzaam. Het is een Maginon WLR-755. Ik was ervan overtuigd dat hij op access point stond, achteraf bleek hij op router te staan ;(. Maar daar ben je  dan nog niet mee. De DHCP heb ik uitgezet in deze versterker, het mac adres aan een vast IP adres in de hoofdrouter gekoppeld en de standard gateway aangepast en het Subnet mask ingesteld (standaard 255.255.255.0 ). Het werkt nu perfect! Als iemand details wil weten hoor ik dat graag. 

Mark bedankt!

Gm, zou je de details van de access point instellingen kunnen delen. Ik heb een soortgelijk probleem met mijn sonos connect in mijn tuinhuisje. Nadat ik mijn oude access point vervangen heb voor een nieuwe ziet de sonos app mijn connect niet meer. Er staat mij bij dat ik jaren geleden, op mijn oude access point, iets gedaan heb met DHCP maar ik weet niet meer wat. Ik hoop dat jij de instellingen kunt delen 

Reageer