Sonos app EQ toevoeging.

  • 30 August 2022
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo allen,

Momenteel kun je vanaf het beginscherm alleen het volume regelen, het lijkt mij een welkome toevoeging aan de sonos app om ook de sub / surround en EQ vanaf het beginscherm “in mijn geval woonkamer” in plaats van eerst naar instellingen /systeem /woonkamer +sub+ls+rs, dan naar beneden scrollen om bij “sound” deze instellingen te kunnen  wijzigen. Persoonlijk vind ik dit zeer omslachtig.

Ook zou het een leuke optie zijn om in de pc app songteksten te tonen,


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Als je op de volume slider tikt komt er een symbooltje waar je op kunt klikken en vanuit daar je EQ kunt instellen:
 

 

In dat menu kun je dan op het tandwieltje klikken en zit je meteen in de instellingen voor de kamer waarin je de muziek afspeelt. Zelf vind ik dit erg handig. Misschien nog steeds te omslachtig, maar zo blijft de app wel lekker overzichtelijk. Mogelijk dat je dit nog niet had gezien, vandaar dat ik het even deel…..

Dat symbooltje heb ik er niet staan, heeft misschien te maken met mijn android telefoon.

Reputatie 4
Badge +3

Tik je wel op de volume slider?Symbool is er alleen wanneer je op de slider klikt. Toevallig heb ik ook een Android telefoon van mijn werk, en speciaal voor jou heb ik net even de S2 app geïnstalleerd om het te verifiëren. Ik heb dat symbool ook op Android er gewoon staan:

 

 

Ik had niet op de volume slider getikt, nu is het symbooltje er wel 😊

Het scheelt inderdaad iets maar ik vind het nog steeds te omslachtig, wellicht dat er vanuit sonos nog eens een aanpassing /verbetering komt.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7

Ik ben meer van “set and forget”. Waarom zou je dit elke keer willen veranderen?

Nou, als ik een film kijk heb ik graag m'n sub en surround aan maar bij gewone tv programma's niet.

Ook als ik muziek luister zijn de settings niet altijd hetzelfde.

Reputatie 7

Smaken verschillen en je mag natuurlijk doen wat je wilt, maar waarom zou je die dure speakers niet altijd gebruiken?

Ik neem overigens aan dat je je systeem niet ge-Trueplayed hebt? Want bij Trueplay gaat het systeem ervan uit dat je het zo laat als op het moment van de Trueplay - zo zal de soundbar minder bas geven als bij het Truepalyen een Sub in werking is. Als je dan de Sub dan uitzet is je systeem “geamputeerd".