Beantwoord

Sonos Amp icm Beam en 2 Play:1’s en platenspeler.


Hoi allemaal,

 

graag zou ik een AMP aanschaffen zodat ik mijn platenspeler kan gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook mijn Beam En 2 Play 1’s (surround) aansluiten op dezelfde AMP. Is dit mogelijk? Het geluid van de platenspeler wordt dan op deze boxen afgespeeld, maar deze boxen worden dus ook gebruikt als surround voor als ik TV kijk.

 

ik hoor het graag!

 

groeten

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 14 April 2021, 09:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat gaat prima. Sonos Beam en je surrounds ziet of je TV aan het spelen bent via HDMIen gaat dan in surround mode. Als je muziek wilt, maakt niet uit welke bron, Spotify, TuneIn, Line In, dan kun je Amp en TV-groep groeperen en dan komt er all channel stereo uit het geheel.

Je kunt niet je Play 1`s en AMP passieve speakers allemaal als surround laten dienen, maar ik neem aan dat dat ook niet is wat bedoelt.

 

Beste Eddie,

 

Dank voor je antwoord!

Het idee is dat de Beam en de 2 Play 1's altijd in surround opstelling gecombineerd zijn. Dus als ik TV kijk, komt er uit deze 3 boxen altijd surround geluid. Met de AMP wil ik dat, als ik de platenspeler aan heb staan, het geluid uit de surroundset komt. Dat kan, toch?

Of is er een betere manier om mijn platenspeler aan te sluiten op mijn Sonos systeem? Ik weet dat ik de Five direct op de platenspeler kan aansluiten, maar ik wil liever niet nóg een geluidsbox erbij. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar de AMP.

 

Groeten

Reputatie 6
Badge +3

Dat dacht ook te lezen en wat je wilt kan inderdaad maar…..ga je ook nog passieve speakers (met speakerkabeltjes) aansluiten op de AMP want dat is de primaire functie van de AMP (?)

Reputatie 7

En als je geen passieve speakers wilt aansluiten heeft Sonos de Port.

Hoi,

 

wederom dank voor jullie snelle reacties.

Ik ga geen passieve speakers op de AMP aansluiten. Het geluid van de platenspeler moet dus uit de Beam en 2 Play 1’s (gecombineerd in surround opstelling) komen.

Is de Port volgens jullie dan een betere optie? Zo ja, waarom?

 

Groeten

Reputatie 7

De Amp heeft een versterker die je niet gaat gebruiken, terwijl hij duurder is dan de Port. Overigens heeft ook de Five (een speaker) een analoge ingang, maar het lijkt er niet op dat je die nodige hebt; ook een Five is duurder dan de Port trouwens.

Reputatie 6
Badge +3

persoonlijk vind ik het allemaal zonde als je `m alleen maar gebruikt voor de lijningang. De bedoeling is anders maar ja, jouw keuze. Port is dan de goedkoopste, bij de Five heb je in elk geval nog de speaker, dat zou dan mijn keuze zijn.

 

Edit: als je echt liefhebber bent van Vinyl, begrijp ik het ook wel hoor. De Port kun je ook mooi wegmoffelen, lukt je met de Five niet. Amp voegt echt niks toe in jouw geval.

Edit2: houdt er rekening mee dat je Phono voorversterking nodig heeft.

Hoi,

 

dank voor jullie reacties, hier kan ik zeker iets mee!

De Five is inderdaad niet nodig, omdat ik er dan nog een geluidsbox bij heb.
 

Dus dan is de keuze de Port of de AMP. Als ik jullie hoor, raden jullie aan om voor de Port te gaan, simpelweg omdat die goedkoper is en ik de functies van de AMP toch niet gebruik. Toch twijfel ik, omdat de Port een ‘doorgeefapparaat’ is en verder geen enkele functie heeft. De AMP is een versterker, die zou je dus ook ooit als zodanig kunnen gebruiken. daarnaast vind ik 400 Euro voor een ‘doorgeefapparaat’ best duur. 
 

Nog één vraagje: als ik voor de Port zou gaan, dan moet ik wel mijn huidige versterker en voorversterker behouden toch? En als ik voor de AMP zou gaan, dan alleen mijn voorversterker toch?

 

 

Reputatie 7

Hoeveel geld je uitgeeft aan "toekomstbestendigheid” is uiteindelijk jouw keuze. Als je denkt ooit nog weer bedrade speakers te willen hebben in dezelfde ruimte als waar nu je Beem en surrounds staan, kun je een Amp kopen in plaats van een Port. Uitgaande van je beoogde gebruik (het geluid van je platenspeler in je Sonos-systeem brengen) is de Port genoeg. Ik heb een Connect (Gen 2), de voorganger van de Port die ik gebruik om het geluid van mijn CD-speler in mijn Sonos-systeem te brengen.

Voor de Port is de platenspeler + voorversterker genoeg voor je beoogde doel: het geluid van je platenspeler in je Sonos-systeem brengen. De andere mogelijkheid van de Port, Sonos-geluid naar je ouderwetse vesterker brengen gebruik je dan dus (net als ik met mijn Connect) niet. @Eddie the Eagle vindt dat hierboven zonde, ik niet: dat is je doel niet. Ik zou dus niet weten waar je die versterker nog voor zou willen gebruiken.

Je zet dan een plaat op en kiest bij de Port de Beam (die bij mij “Huiskamer” heet) als afspeelapparaat. 

 

Heb er nog even goed over nagedacht, en ik ga denk ik toch voor de Port. De kans is zeer aannemelijk dat ik niet meer de versterker ga gebruiken om ‘oude’ speakers aan te sturen, dus dan voldoet de Port.

 

@106rallye  en @Eddie the Eagle , dank voor alle hulp!

 

Groeten