Vraag

Sonos Amp en Playbar

• 4 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 426 Bekeken

Als ik het volume via mijn afstandsbediening van de TV hoger of lager zet dan is het alleen de playbar die wijzigt, mijn sonos Amp blijft op hetzelfde volume.
Via de app werkt dit wel.
Iemand oplossing?

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Klopt, de afstandsbediening bedient alleen de Playbar. Andersom werkt het ook niet. Wanneer je de Connect:Amp via de volumeknoppen harder of zachter zet dan heeft dit geen effect op de Playbar. Komt doordat wanneer mensen kamers met elkaar groeperen deze kamers meestal in andere kamers staan. Wanneer tijdens een feestje (bijvoorbeeld) in een kamer de muziek wat zachter moet (of wat harder) dan kan dit gewoon op de speaker zelf, in plaats dat de eigenaar van dat de controller app ervoor moet worden opgestart.
Dus als ik in mijn keuken een play 3 wil installeren om de TV beter te horen zal deze ook niet mee gecontroleerd worden door de afstandsbediening via de playbar! Waarom laten jullie de gebruiker de keuze niet om volumes te devices te koppelen ?
Reputatie 7
Badge +2
Het groeperen van kamers is alleen voor muziek, niet voor het afspelen van TV geluid.
TV geluid is alleen voor de Playbar met mogelijke sub en surround speakers.
Je kunt de speaker proberen te groeperen, en als dit werkt is dit heel mooi, maar wij gaan er eigenlijk vanuit dat TV geluid later op gegroepeerde speakers te horen is. ( niet synchroon )
Of dat dit geluid stottert op de gegroepeerde speaker.
Dit heeft te maken met het feit dat groeperen op 2.4ghz wifi gebeurt, en de Playbar zijn sub en surround speakers op 5ghz wifi aanstuurt.
Dit zorgt ervoor dat de Playbar een vertaalslag moet maken van 5ghz naar 2.4ghz, wat een seconde of 2 tijd in beslag neemt.
Dit probleem is alleen op te lossen door alle Sonos te bekabelen met ethernet, wat enigzins de draadloze gedachte van het systeem teniet doet.

Omtrent volume besturing is het altijd zo geweest dat je met de App de groeps-volume bestuurt.
De fysieke knoppen op de apparaten besturen alleen de volume van dit apparaat zelf, niet de groeps-volume.
Spijtig dat dit niet zelf gekozen worden door de klant. Dit is de functie die ik het meest gebruik. Vanuit keuken de tv bedienen en dan ook het volume regelen. Alles is bij mij bekabeld, dus kan hier geen probleem zijn
Badge

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

Dank!

Reageer