Sonos alarm gaat niet uit

• 30 december 2016
  • 36 reacties
  • 3824 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Hallo iedereen,

Sinds vanochtend gaan de alarmen ingesteld in Sonos niet meer uit. Op het moment zijn we met man en macht aan het zoeken naar de oorzaak hiervan.
We willen iedereen die hier last van heeft vragen om hun ingestelde alarmen te verwijderen uit Sonos. Zodra we de situatie hebben opgelost laten we dat zo snel mogelijk via het forum weten.

Excuses voor het ongemak, en bedankt voor jullie geduld.

36 Reacties

Klopt, heb hetzelfde probleem. Ook het volume kan je niet wijzigen. Het springt automatische aan en je kan niets wijzigen.
Maar je kan wel het alarm uitvinken, dan staat alles uit, maar heb je ook geen alarm meer!!
Reputatie 1
Badge
ik liep me ook al gek te zoeken waar het aan kon liggen, enige wat hielpwas de stekker eruit. Hopelijk wordt het gauw opgelost
Dit is wel een héél merkwaardig mankement. Een hack wellicht? Net als ik zullen veel mensen denken dat hun Sonos Play kapot is. En bij zoiets is het niet mijn eerste reactie om het forum te raadplegen.
Alleen op mijn sonos MET alarm heb ik hetzelfde probleem. Op de 2 ingestelde tijdstippen (mid-week en weekend) gaat het alarm af. Na diverse harde resets blijft het alarm afgaan en is de sonos niet uit te zetten. Noch hardware-matig noch via de app.
Ik heb hetzelfde probleem, als ik de Sonos in de slaapkamer uitzet springt hij vanzelf weer aan. Het zit bij mij in de weekend wekker. Als ik die uitzet, kan ik hem wel weer uitzetten.
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij was er geen alarm aan (vakantie) en de 1 malige wekker stond dus ook uit, deze is aangegaan. Krijg hem niet stopgezet. Wachtrij gewist helpt niet, alarm verwijderen werkt niet, zacht zetten werkt niet want dan springt hij naar een volgend nummer. Knap irritant. Stekker eruit enige oplossing en dan geen Top2000. Grumbel.
😠
Reputatie 2
Badge +1
net een tip via twitter. Stopzetten van het alarm werkt door de datum aan te passen naar de 29e (handmatig). Daarna wachten tot de storing voorbij is. Hopelijk snel! 🙂
TIP:
Ik heb net alle alarmen gewist, dat werkt. Als test morgen (zaterdag) erin gezet en dan begint de Sonos Play direct weer te spelen. Toen het alarm alleen uitgezet en dat werkt ook. Kennelijk hoef je dus niet alles te wissen, maar is uitzetten van alle alarmen voldoende... Scheelt straks weer opnieuw instellen.

Succes met oplossen!
Reputatie 1
Badge
Haha, had ik dit maar eerder gelezen. Alarm uitgezet, werkt het eerst weer.
Hallo iedereen,

Sinds vanochtend gaan de alarmen ingesteld in Sonos niet meer uit. Op het moment zijn we met man en macht aan het zoeken naar de oorzaak hiervan.
We willen iedereen die hier last van heeft vragen om hun ingestelde alarmen te verwijderen uit Sonos. Zodra we de situatie hebben opgelost laten we dat zo snel mogelijk via het forum weten.

Hallo iedereen,

Hallo Allemaal, ik hoop dat een en ander vanavond is op gelost anders moet ik door de muziek heen zien te slapen, of morgenvroeg geen wekker. Het vreemde is ik heb een play 3 en play1 op de laatste play1 is het verschijnsel niet.Ludo E
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Allemaal, ik hoop dat een en ander vanavond is op gelost anders moet ik door de muziek heen zien te slapen, of morgenvroeg geen wekker. Het vreemde is ik heb een play 3 en play1 op de laatste play1 is het verschijnsel niet.Ludo E Play 1 en 3 omwisselen??
Reputatie 3
Ik zou het alarm uitzetten en dan even je smartphone gebruiken als wekker.
Play 1 aangeschaft, update uitgevoerd en wekker stopt na ingesteld kwartier ... en weer kwartier aan. De play gekocht ter vervanging wekker. Gaat morgenochtend 5 uur iemand niet leuk vinden, alhoewel TOP2000:D

Zit er ook een slaapfunctie op? bijvoorbeeld na een uur automatisch uitgaan?
Reputatie 3
Yup, de sleep timer: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/456/kw/sleep%20timer
Hier zelfde probleem... alarmen gewist.. en nu maar die garage verder schilderen met m"n play 3 🙂
Ook hier niet uit te schakelen, alarmen uit werkt, zelfs ondervonden dat enkel een alarm op zaterdag het probleem veroorzaakt.:?
Hallo Allemaal, ik hoop dat een en ander vanavond is op gelost anders moet ik door de muziek heen zien te slapen, of morgenvroeg geen wekker. Het vreemde is ik heb een play 3 en play1 op de laatste play1 is het verschijnsel niet.Ludo E Play 1 en 3 omwisselen??
Hallo allemaal,
Ik heb daarstraks in alle hektiek wat snel gereageerd, achteraf logisch dat op de play 3 het effect wel is en op de play1 niet.
Dit komt omdat op de play1 geen alarmsignalen staan geprogrameert op de 3 wel, dus alles verklaarbaar.Sorry dat ik jullie misschien op het verkeerde been heb gezet.Ludo e
Same problem here Sonos players with alerts enabled keep on playing,no way to stop, switch channels reduce volume
Players without alerts are not impacted
Deleting alerts solves the problem. Took me 3hours figure out why/what was wrong
Extremely annoying!!!!
Hallo allemaal,

Goed om te lezen dat het niet aan mijn systeem zelf ligt. Wel jammer van alle uren die ik er vanochtend heb ingestoken, voordat ik het hier op het forum las (en net hoorde van mijn zoon dat hij gisteren een update had gedaan van Sonos).
Hopelijk is het snel verholpen. Bij mij geeft overigens alleen het weekend alarm het beschreven probleem.
Hallo mensen,
Alleen de sosnossen die een zaterdag alarm hebben, vertonen dit probleem.
De andere niet, uitschakelen van het alarm lost het (tijdelijk hoop ik) op.

Groet,
zelfde probleem op play 3 met zaterdagalarm. Pas na deactiveren van het alarm ging de Sonos uit.
Dat wordt morgen uitslapen 🙂
De reden dat alleen zaterdag alarmen beinvloed worden komt door het feit dat alleen alarmen die binnen 24 uur ingaan de boel in de war sturen. Ik ben hier na veel experimenteren achter gekomen. Je zult zien dat wanneer morgen de storing nog niet over is, ook de alarmen voor komende zondag problemen gaan geven.
Alarm op de play 1 vrijdagavond in proberen te schakelen, dit lukte niet. Alles stond goed alleen het aan zetten wilde niet zaterdag dus niet gewekt door de Play1

Reageer