Vraag

Sonos afschermen van anderen

• 3 maart 2017
  • 6 reacties
  • 3210 Bekeken

Toen we de vorige keer bezoek hadden waren ze in staat om de muziek op het sonos-systeem de hele tijd aan te passen, ik vraag me af of er een manier is om een bescherming te zetten op de sonos-apparaten zodat andere mensen niet zonder toestemming de muziek kunnen aanpassen.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
ik vraag me af of er een manier is om een bescherming te zetten op de sonos-apparaten
Nee, dat is niet mogelijk. Wat je kunt doen is het bezoek toegang tot een gast-wifi geven, terwijl Sonos op het reguliere wifi zit. Dan voorkom je het gedonder dat je noemt.
wel zorgen dat je gasten netwerk de sonos niet ziet..
Reputatie 6
Badge +2
wel zorgen dat je gasten netwerk de sonos niet ziet..
Dat is altijd het geval. Als Sonos is geïnstalleerd via het reguliere netwerk, is het niet toegankelijk via het gastnetwerk.
Helaas
Ik heb een gast netwerk aangemaakt, maar omdat alles via dezelfde router gaat ( dus ook het gastnetwerk)
kan iedereen de Sonos bedienen.
Ook al een aparte Accespoint opgehangen maar ook dit bied geen oplossing.

Iemand nog tips?
Reputatie 7
Badge +2
Hey Patrick 1907

Een gasten netwerk zou geen toegang mogen geven aan andere wifi's / bekabeling van deze router.
Het doel van een gasten netwerk is dat deze je alleen internet van buiten af geeft en de rest van het lokale netwerk afschermt.
Misschien een configuratie probleem maar over het algemeen zou dit zo moeten functioneren als je de router nieuw uit de doos aansluit.
Bedankt, opgelost
Connect box van Ziggo moet na instellen gast netwerk, software matig herstart worden.
Daarna werkt het wel.

Reageer