Beantwoord

Sonos aansluiten op netwerk WiFi versterker

• 4 August 2017
  • 4 reacties
  • 4105 Bekeken

Onlangs hebben wij een WiFi versterker aangesloten op onze router. Deze heeft een eigen netwerk. Nu krijg ik de Sonos play1 niet meer op dit nieuwe netwerk aangesloten. Aanbevolen stappen al doorlopen, zowel draadloos als met netwerkkabel. Iemand de gouden tip?
icon

Beste antwoord door Jimgubbel 5 August 2017, 09:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Bob M. Dank je voor de toevoeging, inderdaad een rigoreuze oplossing, waarbij ik inderdaad de gevolgen had moet aangeven. 🙂
Heren bedankt voor jullie antwoord. Het systeem werkt weer! 🆒
Reputatie 5
Badge +2
@Susa Je kunt Sonos op een nieuwe wifi aansluiten door het systeem te bekabelen, dan ga je daarna naar de instellingen in de Sonos app, naar geavanceerde instellingen en dan de draadloze installatie. Mocht dit niet werken, wil je dan een diagnose voor me maken en het nummer hier vermelden? Diagnose maak je zo.

@Jim Wanneer je het terugzetten naar fabrieksinstellingen aanraadt aan iemand (overigens advies wat zeker naar de oplossing kan leiden hier), wil je er dan ook bij vermelden dat wanneer je maar 1 speler hebt dat je dan alle gegevens kwijt raakt, zoals afspeellijsten en favorieten en dergelijke? Meestal is dit pas de laatste optie die we aanraden.
Reputatie 2
Badge +1
Ik weet niet of het de gouden tip is, maar wellicht moet je de Play 1 resetten naar de fabrieksinstellingen om hem aan te sluiten op een nieuw netwerk, mogelijk dat de instellingen van het 'oude' netwerk de problemen veroorzaken:

1. Stroom uit de speler.
2. Mute of Play/pauze knop indrukken en ingedrukt houden.
3. Stroom terug erin. Nog steeds de knop ingedrukt houden.
4. Knop loslaten als het Led lampje oranje gaat knipperen.
5. Opnieuw associeren met de Controller App.

Succes,

Jim