Beantwoord

Sonos 5 installatie telkens niet voltooid

• 16 juni 2019
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Ik wil een Sonos 5 (gen 1) aansluiten op een bestaand thuisnetwerk. Ik heb een nieuw AP op zolder gemaakt die met een KPN DVS 1200 (over stroomkabel) en een Linksys WAP 610N werd verboden op het thuisnetwerk. Het beveiligingsniveau is WPA2. Het lukt mij niet om de installatie te voltooien. Wel proces (draadloos en bedraad) ik ook volg, het eindigt in 'installatie niet voltooid'. Het lampje brand wit continu, maar ik kan de Sonos 5 niet zien in m'n app. Heeft u suggesties om de installatie te voltooien?
icon

Beste antwoord door Frank N 18 juni 2019, 10:40

We raden het gebruik van Powerline Adapters af in een netwerk waar ook Sonos is. Dit soort apparaten zorgen voor een vertraging in je data en daar kan het systeem moeite mee hebben.

Lees er meer over hier:
https://support.sonos.com/s/article/126

Kan je deze apparaten een tijdelijk loshalen en het dan nogmaals te proberen? Bij netwerkproblemen raden we aan om het netwerk tijdelijk zo simpel/basic mogelijk te maken.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
We raden het gebruik van Powerline Adapters af in een netwerk waar ook Sonos is. Dit soort apparaten zorgen voor een vertraging in je data en daar kan het systeem moeite mee hebben.

Lees er meer over hier:
https://support.sonos.com/s/article/126

Kan je deze apparaten een tijdelijk loshalen en het dan nogmaals te proberen? Bij netwerkproblemen raden we aan om het netwerk tijdelijk zo simpel/basic mogelijk te maken.
Beste Frank,

Wanneer ik de Sonos met een kabel verbindt aan dezelfde powerline adapter ziet de Sonos-app 'm wel.

De linksys WAP 610N functioneert ook naar behoren.

Wellicht heeft u nog verder suggesties. Mijn voorkeur gaat uit naar een draadloze installatie.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 6
Badge +2
Voor het inleren van andere wifi dan wat Sonos mogelijk al in zich heeft staan, raad ik je aan de volgende Community Post even door te nemen.

Reageer