Vraag

Sonos 5 icm Roam en Move

  • 9 September 2021
  • 5 reacties
  • 34 Bekeken

Mijn muzieknetwerk heeft 2 play 5 en 2 play 1 draaiend op de S1 omdat dit niet anders kan.

Nu heb ik de Roam en de Move besteld. Ga ik hier problemen mee krijgen omdat deze op de S2 werken.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Nee hoor, je kunt de Roam en de Move alleen niet groeperen met de andere devices.

De Play:1’s kunnen overigens best op S2, de Play:5's alleen niet als ze Gen 1 zijn. Als ze dat zijn, krijg je overigens wel korting op nieuwe Sonos devices, zoals de Roam en de Move die je wilt aanschaffen.

Tip: als je de Roam en de Move met de S2-app uitrolt, kun je de devices die je op S1 wilt houden beter even stroomloos maken. Dat voorkomt verwarring. Zijn de beide apparaten op S2 uitgerold, dan zet je de S1-apparaten weer aan de stroom.

Hele goeie tip, ga ik vanavond proberen! Dankjewel. 

Dankjewel voor de tip, installatie is goed gegaan.

ik zit nu met 1 probleem. Omdat ik de stroom van de 2 play 5's heb gehaald gaat er 1 nu niet meer aan. met het inpluggen van de kabel sprong de groep eruit. geen lampje meer. Kan dit een zekering zijn of denk ik hier te makkelijk. Zo niet, is dit te repareren via jullie connecties? Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 6
Badge +3

Ai, dat is beroerd. Domme pech. Ik haal mijn Play Ones constant uit de stroom om ze te verplaatsen, nog nooit problemen gehad.

Als je nog garantie hebt, valt het daar onder, dan moet je met Sonos contact opnemen.

Zo niet, zijn er wel 3rd party reparateurs in NL die een Play 5 tegen een flat rate repareren (140 eur volgens mij). Even zoeken op Sonos reparatie.

Of je zoekt een lokale reparateur van computers & tv`s. Misschien wil die er eens naar kijken. Sonos zelf doet er volgens mij niet aan.

 

Reputatie 7

Tja. Zoiets kan niemand voorzien natuurlijk - maar misschien beter dat het nu gebeurt als wanneer je niet thuis was en je hebt spontane kortsluiting. Uit je eerdere bericht leid ik af dat het om een Play:5 Gen 1 gaat, dus garantie zul je niet meer hebben. Wellicht inderdaad repareren, of een nieuwe Five met korting (als je die niet voor de Roam en de Move gebruikt hebt). Anders misschien een Play:5 Gen 2 via Marktplaats als je hem weer op S1 wilt hebben (de Five kan alleen op S2).