Beantwoord

Sonos 5 hapert

• 2 januari 2020
  • 13 reacties
  • 295 Bekeken

Hi,

Ik heb een SONOS 5 staan. Een paar maand geleden ook een Beam gekocht en sinds een paar weken heb ik issues met de 5; deze hapert om de paar minuten. Heel irritant.

Wat heb ik al gedaan:

• Netwerk gereset; geen effect
  • SONOS 5 gereset; geen effect
  • SONOS Beam uitgezet; geen effect.
  • Wifi kanaal veranderen: ik heb Google Wifi en die kiest automatisch het beste kanaal; dit is niet te wijzigen.
  • Playlist gestart vanuit SONOS app of Spotify maakt ook niet uit.

NB - Als ik een combinatie van boxen aanzet; dan werkt het ook niet, de BEAM blijft netjes doorspelen, de SONOS 5 hapert.

Help!

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 9 januari 2020, 14:21

Het is veel stabieler om 1 van je Sonos spelers rechtsreeks te bekabelen aan je router als dit technisch lukt. Als dit niet luklt zou je kunnen overwegen om een Sonos Boost aan te schaffen en die bij je router (bekabeld) te installeren. Je krijgt dan SonosNet, een onafhankelijk draadloos mesh netwerk alleen voor Sonos. Je Google mesh wifi zal altijd een zwakke schakel blijven in de huidige setting al was het maar omdat daar vaak vele andere apparaten (niet Sonos) op moeten meeconcurreren, dus nog afgezien van het probleem met de zendkanalen en/of andere problemen die mesh veroorzaakt icm Sonos.

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi SebastiaanE,

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Hi,

Dank voor je reactie. Ik heb net verstuurd. Nummer is 1750109661. Hoor graag waar het aan kan liggen!

Groet,

Reputatie 7
Badge +2

Zie dat de “Boulander” wifi 3x in de lucht verschijnt, waarvan de ene op draadloos kanaal 1 staat, de volgrende op kanaal 6, en de laatste op kanaal 11.

Dit zal geheid problemen geven in de werking van Sonos.

Wil je verzoeken alle draadloos punten op het zelfde draadloos kanaal te plaatsen zodat Sonos op de zelfde toon-hoogte ook met elkaar in contact kan treden.

Hi, dank. Dat kan inderdaad wel kloppen, ik heb een WiFi mesh netwerk van Google die dat zelf regelt, ik kan dat niet instellen zelf. 

Moet ik dan een nieuwe router aanschaffen? De Beam heeft nooit problemen namelijk.

groet,

sebastiaan

Reputatie 4
Badge +3

Het is veel stabieler om 1 van je Sonos spelers rechtsreeks te bekabelen aan je router als dit technisch lukt. Als dit niet luklt zou je kunnen overwegen om een Sonos Boost aan te schaffen en die bij je router (bekabeld) te installeren. Je krijgt dan SonosNet, een onafhankelijk draadloos mesh netwerk alleen voor Sonos. Je Google mesh wifi zal altijd een zwakke schakel blijven in de huidige setting al was het maar omdat daar vaak vele andere apparaten (niet Sonos) op moeten meeconcurreren, dus nog afgezien van het probleem met de zendkanalen en/of andere problemen die mesh veroorzaakt icm Sonos.

Ok, interessante materie. Ik heb inmiddels de Google WiFi eraf gehaald en een Unify set aangesloten. Dat werkt al beter. Als ik weer issues krijg, zal ik eens kijken naar Sonos boost of het bekabelen van 1 Sonos

Oké Tim. Toch dan nog een keer; ik heb een ander netwerk met zelfde issues. Ik heb een diagnose gestuurd. Nummer is in screenshot.

inmiddels ook op 1 kanaal en nog steeds zelfde resultaat. 

kan je me nog helpen?

Reputatie 3
Badge +2

Hey Sebastiaan,

Bedankt voor de diagnose, en ook voor het testen met verschillende netwerk setups.

Ervaar je ook problemen met de Play:5 als deze gegroupeert staat met 1 van je andere speakers?

Daarbij is het belangrijk dat de muziek dan eerste op de andere speaker gestart wordt, en dan de Play:5 in de groep erbij wordt gezet.

Hi Mark,

zou bijna zeggen graag gedaan, maar ben wel een lieve duit lichter 😬

in ieder geval; bij groeperen geen issue. En vooralsnog lijkt het ook niet voor te doen bij TuneIn, maar wel bij Spotify. Helpt dat?

Reputatie 3
Badge +2

Ja zeker, het kan mogelijk iets zijn wat wij aan het onderzoeken zijn.

Dus wanneer de speaker in een groep staat ervaar je geen problemen?

Zou je 3 diagnoses willen versturen, waar hij dus gegroepeerd staat en geen problemen geeft, en dan ook 1 waarin hij alleen TuneIn speelt, en dan nog 1 met Spotify?

Ja! Dank voor de effort. Hierbij drie diagnoses:

2088318583 - alleen met haperingen

1281058088 - groep met haperingen (alleen op 5)

1704363173 - TuneIn zonder groep en zonder haperingen (althans niet waargenomen)

En nog een test. Ik heb de oude WiFi weer aangezet. Daarbij de Sonos 5 gekoppeld met kabel (moesten toch weer op nieuw netwerk)

die installatie ging goed, maar ik dacht ik voer meteen een test uit of hij wel afspeelt als hij bekabeld eraan hangt. Dat ging dus ook niet goed. Meteen testrapportje gemaakt. Dat is 968462588

hoop dat het duidelijker wordt?!

Reputatie 5
Badge +3

Hi Sebastiaan, sorry voor onze late reactie. Kun je ons bellen of mailen als je hier nog altijd een probleem mee hebt?

Reageer