Vraag

Sonos 5 Gen 1: Line in cuts out

  • 7 February 2018
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

I've had the same setup for over a year now. A TV, and a stereo plug connected to my Sonos 5 for the audio. Since this week the audio disappears for a couple of seconds and then continues again. Very annoying! Since I'm only using the line-in and not wifi, how can this stuttering audio happen? Help is appreciated!

I've tried different types of audio plugs, that can't be the issue. I'm using line-in lvl 10.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Tom,
Zie graag een diagnose tegemoet.
Verwoord het bevestiging's nummer graag in je reply.
Hierbij: 8467669

Mits mogelijk graag richten op datum 7-2-2018 als voorbeeld tussen 3 en 5 uur 's middags op speaker "Salon". Hier kwam het veelvuldig voor dat het geluid een paar seconden uitviel en daarna weer verder ging. Ik maakte enkel gebruik van de line-in functie van de Sonos 5 speaker, direct aangesloten via een stereoplug aan de tv. De onderbreking kwam niet voor als ik het uit de tv speaker liet gaan ipv de Sonos.
Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken de volgende Community Post door te lezen.
Het komt er op neer dat je waarschijnlijk op Sonos wifi moet overstappen.
Je hebt namelijk wifi versterkers in het pand (Devolo's met zelfde NETGEAR66 wifinaam), waarin Sonos problemen zal gaan geven.
Goed dat je het opmerkt. Ik gebruik de Devolo alleen om op zolder ook UTP te hebben, de wifi functionaliteit heb ik niet nodig dus zal ik uitschakelen. Thanks voor het opmerken! Ik zal het vandaag proberen zonder de wifi versterker.
Reputatie 7
Badge +2
Hoor graag als er toch nog problemen zijn, maar dit is wel iets wat eerst opgelost moet worden.