Sonos 5.1 update incompatibel met UPC Horizon?

• 11 September 2014
  • 2 reacties
  • 1609 Bekeken

Reputatie 2
Sinds de 5.1-update heb ik problemen met mijn Sonos-installatie, in combinatie met een UPC Horizon modem.

De PLAYBAR werkt prima en ik heb de ethernetkabel inmiddels vervangen door een wifi-verbinding. Alle controllers detecteren de PLAYBAR ook netjes. Ik heb echter ook twee PLAY:1-speakers. Zodra ik (een van) deze probeer toe te voegen, dan blijft de controller eindeloos op 'Wachten op verbinding' staan. Sluit ik de PLAY:1 op ethernet aan, dan valt mijn complete netwerk uit -- ik heb het vermoeden dat de DHCP-server om zeep wordt geholpen, want geen enkel apparaat krijgt meer een netwerkadres. Wanneer ik de ethernetstekker uit de PLAY:1 trek, dan herstel het netwerk zich meteen weer. Dit is bij allebei de PLAY:1's het geval.

Ik heb op een pc met een andere router (niet op het internet aangesloten) wel de initialisatie van de twee PLAY:1's weten te voltooien en ook daar de gegevens van het draadloze netwerk ingevoerd, maar zodra de PLAY:1 opnieuw opstart en zich aanmeldt op het netwerk, ligt de DHCP er weer uit (dus: geen internet, geen Sonos-systeem, et cetera).

Heeft iemand ENIG idee? Ik heb de Horizon-model al een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet, zonder effect. Ik las ergens dat er problemen kunnen ontstaan als 'Multicast' niet ingeschakeld wordt in de Horizon Box, dus dat zal ik nog even proberen vanavond, maar... dit schiet niet echt op zo.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, x5nder!

Heeft iemand ENIG idee?

Je hebt 5.1 geïnstalleerd en dat kun je behouden. Om te beginnen zou ik het systeem terugbrengen naar de situatie waarin alles nog naar behoren functioneerde. Daarna alles wat aan het netwerk gekoppeld is, van de stroom halen. Twee minuten wachten. Daarna modem/router aan de stroom, daarna bedrade Sonos-componenten, daarna draadloze Sonos-componenten. Wacht met de volgende stap tot de vorige helemaal is opgestart. Deze procedure waarborgt dat alle IP-toewijzingen zonder conflicten zijn.
Reputatie 2
Surreound setup werkt niet volledig draadloos. Netwerkkabel op de Playbar is dan een must.