Sonos 2x One en Beam koppelen met TP Link Mesh Deco M9


Badge

Goedemorgen,

 

Ik lees veel over het koppelen van Sonos apparaten aan een TP Link Mesh Deco M9.

Helaas is het mij ook nog niet gelukt ondanks dat ik veel advies heb opgevolgd. De mesh van internet gehaald en weer gekoppeld, vervolgens alle Sonos apparaten gereset (stekker erin en gelijktijdig knop achterkant indrukken). Gisteren had ik op deze wijze 1 beam en 1 one actief, 1 one bleef onvindbaar. Vanochtend waren alle Sonos apparaten weer verdwenen. Ik heb ook iets gelezen over de Deco op accespoint zetten, echter kan ik deze functie niet aanvinken in de app van Deco, hij blijft op Router (standaard) staan.

Heeft iemand een idee wat te doen? En is het uberhaupt mogelijk om de Sonos apparaten aan de TP Link Mesh Deco te koppelen of blijft deze dan altijd conflicteren en blijven de Sonos apparaten dan telkens onvindbaar in de Sonos app?

 

Bedankt voor jullie advies! 

 

Met vriendelijke groet,
Sander de Jong 

 


14 Reacties

Reputatie 7

Dat is vreemd. Dus deze pagina is greyed out bij jou:

De pagina is overigens wat misleidend - op de pagina hiervoor is te zien dat mijn systeem op acces point staat.

Ik zou de pogingen om Sonos draadloos met de Deco te verbinden laten rusten en ofwel één van de Sonos devices (niet een surround of Sub) bedraad met de Hoofd-Deco verbinden of een Boost kopen en deze bedraad met de Hoofd-Deco verbinden.

Badge

Ja klopt, grey, ik kan die accespoint niet aanvinken.

Dan zou ik de beam dus moeten koppelen. Het alternatief is dan een Sonos Boost die dan met kabel gekoppeld is aan Deco en dan het signaal overgeeft aan de andere Sonos apparaten?

Reputatie 6
Badge +3

Mesh wifi is leuk om wat te internetten maar een multi room audio systeem heeft bepaalde protocollen nodig om alles in sync & stabiel te houden, dat is toch echt wat anders. Dus inderdaad, het is een bijzonder zwakke combinatie, Sonos & Mesh wifi.

Die AP mode zou gewoon moeten lukken, dat zou ik in elk geval doen als je al een bestaande router hebt.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Badge

dank je Eddie, maar ik kan het bolletje niet bij Acces point plaatsen, zie foto van 106Rallye hierboven.

Hoe krijg ik deze actief?

Reputatie 6
Badge +3

Zie de opmerking van 106Rallye: De pagina is overigens wat misleidend - op de pagina hiervoor is te zien dat mijn systeem op acces point staat.

Heb jij dat misschien ook en staat ie al op AP mode ? Anders kan ik helaas niet helpen daarbij, ik ken de de TP Link onvoldoende.

Reputatie 6
Badge +3

Blijft staan dat ik mijn Sonos nooit over wifi zou laten lopen, en al zeker niet over mesh wifi. Beter is om je Beam te bekabelen aan je router of aan je Hoofd-Deco of dat dmv een Sonos Boost te doen, precies zoals 106Rallye ook al aangeeft.

2 routers op elkaar is desalniettemin nooit handig, dat geeft meer conflicten dan alleen maar Sonos. Beter 1 van de 2 in bridge mode/AP mode zetten, mag ook de router van je ISP zijn zodat Deco de router blijft.

Badge

Dank jullie wel! Ik ga het proberen 

Badge

Heb nu het modem (connectbox ziggo) in acces point gezet maar er wordt aangegeven dat het Sonos systeem niet gevonden kan worden. Het lijkt wel alsof er gezocht wordt naar een Sonos netwerk ipv naar mijn wifi netwerk / Deco.

Badge

Hij doet het! Dank jullie voor de support!

Reputatie 6
Badge +3

Begrijp ik nu goed dat je je Ziggo Connectbox in bridge mode hebt gezet ?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

Badge

Als dit hetzelfde is als AP dan ja. Ik had ziggo gebeld omdat teams haperde en we trage internet hadden ondanks dat ziggo speedtest volledig uitsloeg (100 mbit). Ze hebben toen AP aangezet welke ik handmatig in Deco app heb kunnen omzetten (wat eerst niet lukte).

 

bedankt Eddie!

Reputatie 7

Fijn dat het nu werkt voor je, al begrijp ik, met @Eddie the Eagle, niet hoe je het nu voor elkaar gekregen hebt.

Je probleem was dat je twee routers op je netwerk had (Ziggo en Deco). Daarvoor zijn twee oplossingen:

  • je zorgt dat je Ziggo-kastje geen router meer is (door hem door Ziggo in bridge-modus te laten zetten); of
  • je zorgt dat de Deco geen router meer is door hem in AP-modus te zetten (wat bij jou niet lukte).

De oplossing die jij zegt te hebben is dat Ziggo in AP-modus staat. Tenzij daarmee de bridge-modus bedoeld wordt, begrijp ik dus niet wat dat is……

Voordeel is: het werkt! 

Badge

Ik denk dat het eerste gebeurd is. Ziggo is nu geen router meer, dat is Deco geworden.

Deco staat in AP mode en Sonos vindt dit netwerk.

 

Reputatie 7

Dat zou dan dus gek zijn: als én de Ziggo geen router meer is (want in Bridge mode) en de Deco geen router (want in ap mode), wie is dan wel de router in jouw systeem?

Reageer