Software

• 17 september 2020
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

De software van sonos herschrijven; vereiste: logisch inzicht.

Vanwege verhuizing moest ik het apparaat weer opnieuw installeren. Ca. 34 pogingen en eindelijk weer via wifi …………. pfffff.

Het enige wat je wilt is de nieuwe router selecteren, het wachtwoord invoeren en vervolgens hoort de app verbinding te maken.

Locatiegegevens verplicht activeren: heel slecht en absoluut overbodig.

RJ45 kabel gebruiken, bluetooth activeren: overbodig.

Schermen waar je niet doorheen komt: testen svp

Niet te selecteren menu-opties: mag niet voorkomen

Hoeveel keren ik tegelijk 2 knoppen heb ingedrukt, zonder resultaat. Idem voor de wifi-verbinding en, ineens heeft het apparaat contact met wifi!! ??

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Alles kan altijd eenvoudiger. Maar soms is het niet zo eenvoudig als je denkt. Neem nou deze opmerking: “Het enige wat je wilt is de nieuwe router selecteren, het wachtwoord invoeren en vervolgens hoort de app verbinding te maken.” De Sonos devices werken onthouden zelf hun instellingen - de app is slechts een afstandsbediening. Ze hebben geen schermpje om gegevens op in te voeren (zoals je TV of laptop). Als je een nieuw netwerk hebt, zit je telefoon op het nieuwe netwerk. De Sonos devices zoeken nog naar het oude en die moet je de gegevens van het nieuwe netwerk meedelen. Maar hoe doe je dat als de telefoon (nieuwe netwerk) en de devices (niet verbonden, maar zoekend naar het oude netwerk) elkaar niet zien. De app kan dus geen verbinding maken met de devices. Vandaar dat de nieuwere Sonossen die bluetooth-verbinding hebben die jij zo graag uit wilt zetten, of dat je een RJ45-kabeltje moet aansluiten.

Tenzij je om veiligheidsredenen een nieuw SSID en wachtwoord nodig hebt, is het het meest eenvoudig om het SSID en wachtwoord van je oude router op de nieuwe te zetten. Dan verandert er voor Sonos niets.
Mogelijk kun je ook de gegevens van het nieuwe netwerk vast in het oude zetten als ze nog verbonden zijn met het oude netwerk; sinds de introductie van de Move kunnen Sonos devices de gegevens van meerder netwerken gebruiken.

Dank voor je reactie,

Omdat ik meerdere devices heb (en zelf Android apps ontwikkel) weet ik vrij goed wat wel en niet mogelijk is. Ik heb b.v. ook een hele goedkope internet wifi radio die binnen 30 seconden verbonden is.

En ik blijf van mening dat de software verbeterd kan/moet worden

Reputatie 6
Badge +3

Dat bestrijd ik ook zeker niet. Ik geef slechts aan dat het soms niet zo makkelijk zal zijn als het lijkt.

Reageer