Vraag

Sobos s1, Sonos s2


Badge

Vandaag is de sonos app vernieuwd. Er zijn nu twee versies: de s1 versie en de Sonos (S2) versie.

Mijn opstelling is:

  • slaapkamer Sonos gen 5 (1), werken alleen via s1 app
  • woonkamer Sonos gen 5 (2)
  • woonkamer sonos sub, gekoppeld aan de sonos gen 5.

Ik heb de s2 app gedownload en krijg de melding: of bedienen via s1 of nieuw systeem installeren met s2 app. 

 

Wat nu te doen?

Moet ik nu de sonos play 5 van de woonkamer terugzetten in de fabrieksinstellingen net als de sub en dan met de s2 app opnieuw installeren? Worden zij zodoende dan verwijderd uit de S1 app en toegevoegd aan de S2 app?

Is hierover ergens een handleiding van Sonos zelf te vinden?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

46 Reacties

Analoog probleem - heb Play5(gen1), bridge, boost, en drie Play1. Ik heb domweg de software update gevolgd en kwam daar dus met S1 en S2 netwerk uit, net als jij. 

Om alles te herstellen naar S1, geeft Sonos aan om alle producten naar fabrieksinstellingen te resetten.

Heeft echter niet gewerkt...  Slotsom is nu -  geen enkel toestel werkt nog en ik krijg ook geen enkel toestel geinstalleerd.

Reputatie 7

Dat is gek. Zoal ik het begrijp kun je niet upgraden zonder S2-app, als je op S1 wilt blijven. blijf je dus weg bij de S2-app.

Maar goed. Waar gaat het downgraden bij jou mis? Als ik het goed begrijp dien je alles te resetten, een nieuw systeem te beginnen met de S1 app en een S1 apparaat (de Play 5 (Gen 1) in jouw geval dus). Dan de overige speakers toevoegen aan het nieuwe systeem. 

Bij mij heeft S2 het hele systeem doen crashen - eerst was er idd een opsplitsing naar S1 en S2 netwerk. Daarna heb ik alle toestellen naar fabrieksinstelling ge-reset en naar S1 proberen herstellen, maar geen enkele Play:1, Play:5, Bridge of Boost wil nog linken aan Sonos netwerk. Zelfs als ik ze met ethernetkabel rechtstreeks aan Router link.

Reputatie 7

Vreemd. En je bent begonnen een nieuw systeem met de S1-app en je Play 5 Gen 1 op te zetten? Als je dat toch nog eens probeert en mocht het niet lukken contact opneemt met Sonos....

Reputatie 7
Badge +3

En alle stappen gevolgd die in de faq. staan?

Badge +1

Heb ook al alle stappen gevolgd zonder resultaat. 
Om producten te verwijderen moet ik updaten maar updaten kan maar als ik de niet werkende producten eerst verwijder. 🤔🤔

Fabrieksinstellingen, als nieuw systeem installeren brengt allemaal niks op. 

Gelukkig werkt alles maar de lay-out is niet zoals het zou moeten zijn. 

Dit is de S1 en bij de S2 is het gewoon het omgekeerde. 
 


 

 

Reputatie 7

Waarom wil je producten verwijderen? Alles resetten en een nieuw systeem opzettenvanuit de Play 5 Gen 1, toch?

Badge +1

Waarom wil je producten verwijderen? Alles resetten en een nieuw systeem opzettenvanuit de Play 5 Gen 1, toch?

Zoals ik al zei heb ik dit geprobeerd en werkt dit niet. 
Eerst moeten ze verwijderd worden, maar daarvoor moet je eerst updaten… enz. 

Reputatie 7
Badge +3

Al contact opgenomen met Sonos zoals @106rallye al had aangegeven?

Reputatie 7

Als ik kijk op https://support.sonos.com/s/article/4845?language=en_US, staat daar niets over verwijderen bij de het downgraden:

“Is this process reversible?

While we don’t recommend downgrading your products to S1 after updating to S2, it is possible to downgrade by resetting the S2 products to their factory settings and adding them to an existing S1 system. An existing Sonos product running S1 software is required to downgrade an S2 product back to S1. Note that all settings and preferences will be lost when downgrading a product from S2 to S1.”

Als je alles gereset hebt, is het vreemd dat in de app (S1 neem ik aan) nog devices staan: de app is, zoals ik het begrijp, enkel een afstandsbediening voor het systeem, dat dus ook nog weet dat er apparaten geweest zijn. Ook na een reset, wat niet zou moeten kunnen. Maar goed, ik heb dit nog nooit gedaan.

Kortom: reset alles, begin een nieuw systeem met je (dus ook geresette) Play 5 Gen 1 en voeg één voor ėén de nieuwe devices toe. 
 

Badge +1

Al contact opgenomen met Sonos zoals @106rallye al had aangegeven?

Het is daar te druk. 
Chatten ging vandaag niet en telefonisch waren er lange wachttijden. 
 

Onlangs wel met iemand gechat en die wist me te zeggen dat ik gewoon moest updaten naar de S2.

Daarna de niet werkende toestellen kon verwijderen en deze dan als nieuwe toevoegen in een nieuw systeem op de S1.

Wat ik dus ook gedaan heb  

Zoals ik het nu lees moesten ze voor het updaten worden verwijderd. 

Badge +1

@106rallye 

 

Had dit ook gelezen van het downgraden en ook wat reacties dat er daarna niks meer werkt. 
De S1 heeft nu al 3 ressets ondergaan en aan de S2 durf ik nog niet meteen te beginnen. 
 

Alles werkt perfect.

Het zou wel overzichtelijker zijn als de juiste toestellen in de juiste app staan. 
Ik probeer woensdag nog eens iemand te bereiken. 
Vond het systeem van mailen vroeger beter, jammer dat dit niet meer kan. 

Reputatie 7

Gezien het topic waar je op reageert dacht ik dat je moest downgraden. Ik ga nu twijfelen: heb je nu allemaal S2-compatibele apparaten of niet?

Badge +1

Neen, alleen de Play 5 moet in ze S1 blijven. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt nu dus pas duidelijk dat @Gixxer op zowel S1 als S2 wil draaien.

en wij maar denken dat het hele systeem terug naar S1 moest.

Reputatie 7

Je weet dat je hem dan niet meer kunt groeperen etc?

Badge +1

Het wordt nu dus pas duidelijk dat @Gixxer op zowel S1 als S2 wil draaien.

en wij maar denken dat het hele systeem terug naar S1 moest.

Oops 

Dacht dat het duidelijk was met “Het zou wel overzichtelijker zijn als de juiste toestellen in de juiste app staan.” :grin:

Badge +1

Je weet dat je hem dan niet meer kunt groeperen etc?

Ja, heb de Five gekocht die hem nu vervangt en de Play5 gaat naar de kamer van de kinderen. 
Die luisteren toch liever naar hun eigen muziek. :smiley:

Reputatie 7

Je zou dan zelfs de Play:5 kunnen ovedragen aan het account van je kinderen. Dan is hij helemaal uit je systeem (zelfs uit je profiel op de Sonos site).

Badge +1

Daar heb ik ook al aan zitten denken als laatste oplossing. 
Moet dan wel nog uitzoeken of YouTube, Apple Music en Spotify nog kunnen gedeeld worden naar verschillende accounts. 

Reputatie 7

Volgens mij zit de beveiliging daarvan niet in Sonos, maar bij Spotifyu etc. zelf: je kunt niet tegelijk op meerdere speakers afspelen met hetzelfde account - tenzij je een Sonos-groep aanmaakt, maar dat kan toch al niet meer met de Play:5 (Gen 1) en de overige S2-apparatuur.