Vraag

Sobos s1, Sonos s2


Badge

Vandaag is de sonos app vernieuwd. Er zijn nu twee versies: de s1 versie en de Sonos (S2) versie.

Mijn opstelling is:

  • slaapkamer Sonos gen 5 (1), werken alleen via s1 app
  • woonkamer Sonos gen 5 (2)
  • woonkamer sonos sub, gekoppeld aan de sonos gen 5.

Ik heb de s2 app gedownload en krijg de melding: of bedienen via s1 of nieuw systeem installeren met s2 app. 

 

Wat nu te doen?

Moet ik nu de sonos play 5 van de woonkamer terugzetten in de fabrieksinstellingen net als de sub en dan met de s2 app opnieuw installeren? Worden zij zodoende dan verwijderd uit de S1 app en toegevoegd aan de S2 app?

Is hierover ergens een handleiding van Sonos zelf te vinden?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

46 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Gewoon installeren en gebruiken 🙂

Heb ik ook gedaan en werkt vlekkeloos.

Badge

Wat heb je precies gedaan? Heb je de s2 app gereset en vervolgens de goede sonos speakers toegevoegd? Zijn ze vervolgens verwijderd uit de S1 app?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb gewoon de S2 gedownload en geïnstalleerd, daarna de S1 eraf gezwierd, dat is alles 🙂

Alles blijft gewoon werken zoals voorheen, zelfs alle instellingen staan nog hetzelfde.

Badge

Maar heb je ook nog oude (S1) speakers?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb de Beam, 2 One’s en de Sub gen2

Badge

IK henb dus wel oude naast nieuwe speaker. Je kunt dit splitsen, zegt men; maar hoe???? Moet maar eens exoerimenteren.

Reputatie 6
Badge +3

TS heeft ook legacy apparaten, dus krijgt een duaal gesplitst systeem. Toch werkt het zo te zien precies zoals hierboven beschreven, dus gewoon S2 installeren, de moderne apparaten gaan dan ook naar S2 en de legacy blijven op S1. Je gebruikt dan 2 apps die elk hun eigen apparaten herkennen.

Badge

Heb inmiddels dit gevonden:

https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Badge

Heb het inmiddels voor mekaar, met de Sonos instructies. Komt er op neer: eerste s1 apparaten verwijderen, dan s2 installeren en daarna weer s1.

Badge

Hallo,  ik  snap het nog niet  helemaal.
Heb  1 woonkamer/eetkamer 1 arc  en sub  in  S2.  Connect amp  en  een one    in  s1.
Dit werkt in principe. Nu  wil ik echter  de One ook aan s2  koppelen. Ik moet  one  dan resetten  zegt  de app. Dan ben  ik hem weer  uit  de s1 kwijt.

In de 2  verschillende winkels  is  mij verteld dat dit  kan.

Kan  dit nu wel  door eerst verwijderen uit s1 -installeren in2 en  daarna in s1?

Reputatie 1
Badge

Dat kan dus niet. Als je de One aan S2 koppelt kun je hem nooit meer in een S1 systeem gebruiken omdat hij dan S2 firmware heeft. Dus óf blijven gebruiken in een S1 systeem, óf overzetten naar S2.

Badge

Dat kan dus niet. Als je de One aan S2 koppelt kun je hem nooit meer in een S1 systeem gebruiken omdat hij dan S2 firmware heeft. Dus óf blijven gebruiken in een S1 systeem, óf overzetten naar S2.

Bedankt voor je reactie. Dat  dacht  ik al, daar baal ik  behoorlijk  van.  

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan echter haast geen verrassing zijn omdat dat uitgebreid beschreven is door Sonos en diverse media.

Badge

Dat is het  dus wel.  Ik had  mijn twijfels al, maar vandaag   door 2 winkels  verteld dat  dit wel kon.
Als het  al voor de winkelier nier duidelijk  is, laat  staan  voor een gebruiker.  Vandaag  de  Arc aangeschaft  ben  dus wel  verplicht nu te splitsen.

Reputatie 7
Badge +3

Sorry hoor, maar wat is er niet duidelijk in deze tekst van Sonos

Wat als sommige producten in mijn systeem compatibel zijn met S2 en andere niet?
Je kunt de S1 Controller-app blijven gebruiken voor het bedienen van je systeem. Je hebt ook de optie om twee aparte systemen te creëren: één met producten die compatibel zijn met S2 en één met producten die dat niet zijn.”

Deze tekst plus aanvullende info over wat wel of niet S1 Of S2 compatibel is staat al geruime tijd in de info boven dit forum. 
Wellicht ook maar een andere winkelier zoeken. 

 

 

Badge

Sorry hoor, maar wat is er niet duidelijk in deze tekst van Sonos

Wat als sommige producten in mijn systeem compatibel zijn met S2 en andere niet?
Je kunt de S1 Controller-app blijven gebruiken voor het bedienen van je systeem. Je hebt ook de optie om twee aparte systemen te creëren: één met producten die compatibel zijn met S2 en één met producten die dat niet zijn.”

Deze tekst plus aanvullende info over wat wel of niet S1 Of S2 compatibel is staat al geruime tijd in de info boven dit forum. 
Wellicht ook maar een andere winkelier zoeken. 

 

 

Domme opmerking. Sonos had met een betere oplossing  moeten komen.  2  apps vindt ik niet erg, maar dat ik een  gedeelte van  mijn systeem moet  spiltsen, omdat ik maar 1 component heb wat niet  meer  ondersteund  wordt vindt ik belachelijk.  Heb vorig jaar een connect overgenomen,  van iemand  die  waarschijnlijk inside informatie  over  de  ondersteuning had, Kost me nu te veel om een nieuwe  te kopen. Sonos geeft ook geen korting, omdat je hem van  iemand hebt over genomen.

Bedankt voor  je reacties. We  laten het hier  maar bij.

Reputatie 5
Badge +3

Het is mij niet bekend dat je een overgenomen Connect niet kunt gebruiken om een 30% kortingscoupon te krijgen. Dit is enkel als we al een coupon hebben uitgegeven voor het apparaat. Als jij het eind vorig jaar hebt overgenomen denk ik niet dat de vorige eigenaar dat had kunnen doen zonder het product (onder de voorwaarden van destijds) te deactiveren. Bel even met ons sales team: https://www.sonos.com/nl-nl/contact

Als ik het goed begrijp, kan ik beter de playbar niet vervangen voor de Arc, want dan ik ik de woonkamer niet meer groeperen met de tuin (1e generatie amp) Met buiten speakers 

Ik heb ook nog een Play 5 1e gen, voor deze niet zo’n probleem

Reputatie 7

Als groeperen belangrijk voor je is dan kun je inderdaad beter niet naar de S2 app en software overschakelen. Aangezien de Arc alleen werkt met S2 software is vervangen van je Playbar door een Arc dan niet handig: S1 en S2 devices kun je niet samen in een groep zetten.

Als groeperen belangrijk voor je is dan kun je inderdaad beter niet naar de S2 app en software overschakelen. Aangezien de Arc alleen werkt met S2 software is vervangen van je Playbar door een Arc dan niet handig: S1 en S2 devices kun je niet samen in een groep zetten.

Dat is dan een misser.

ik heb in mijn woonkamer, playbar, sub en 2x play1

ik heb in mijn eetkamer( grenzend aan tuin) 2 x play 5 gen2

in mijn tuin dus een oude amp 

ik wil eetkamer en woonkamer kunnen groeperen, maar ook eetkamer en tuin.

Reputatie 7

Dan is die Connect:Amp inderdaad de bottleneck. Vervelend voor iedereen met een mix aan devices, maar als het gekund had, had Sonos deze functie wel in de lucht gehouden. Het is geen misser, maar een bewuste keuze.

Jij zou op zoek kunnen gaan naar een Amp, een Gen 2 Connect:Amp of een niet-Sonos versterker met een Port of Gen 2 Connect.

Als gezegd: deze keuze kun je nog een poos uitstellen, tot de verschillen tussen S1 en S2 echt gaan “bijten”.

Ik vraag me af of deze beslissing van Sonos niet bewust is genomen,ieder bedrijf wil natuurlijk dat er nieuwe producten worden afgenomen. Als ik op marktplaats kijk zie ik veel 1e generatie Sonos producten, alleen hebben ze met mijn scenario even geen rekening gehouden

Het is natuurlijk de bedoeling dat ik mijn oude producten vervang voor nieuwe, niet dat ik vervanging uitstel.

Reputatie 7
Badge +3

Deze discussie is al maanden terug gevoerd Toen Sonos eea had aangekondigd. Dit “probleem” kon bekend zijn en mensen die dan toch hun apparatuur verkopen zonder aan te geven dat het om “verouderde” apparaten gaat zijn de a-socialen in mijn ogen (uiteraard wanneer zij dit bewust doen). 
Kijkend naar de specificaties van deze oude apparatuur en de steeds hoger wordende verlangens van ons als consument, denk ik dat Sonos niet veel anders kon dan deze drastische maatregel. 

Ben ik het niet mee eens.

ik snap dat je oude apparaten niet kan updaten, maar dat je in de nieuwe app geen oude apparaten kan bedienen, is gewoon een keuze.

Had natuurlijk netjes geweest dat je alleen de nieuwe functies disabled in groepen waar oude Sonos devices zitten.

Reputatie 7

Ja, en als dat gekund had hadden ze het echt wel gedaan. Had een hoop gescheld op fora als dit voorkomen……..