Slechte performance na update v13.4

  • 22 November 2021
  • 17 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

 

Afgelopen weekend heb ik de sonos app voor Android en Windows10 bijgewerkt naar versie 13.4.

Nieuwe issues:

  • Album Art/ hoesafbeeldingen met de naam Folder.jpg worden niet getoond (beide apps)
  • Wifi verbinding is instabiel. Wifi in/uitschakelen op de tablet lost het op.
  • Afspelen van muziek uit de bibliotheek wordt gestaakt bij starten van indexeren muziekbibliotheek (was niet zo in vorige versie)
  • Afspelen van muziek uit de bibliotheek wordt gestaakt zodra de index van de muziekbibliotheek gereed is (was niet zo in vorige versie)

Zijn dit bekende problemen? Ik ben verbaasd dat dit er tijdens de beta test niet uitgekomen is.

 

Met vriendelijke groet,

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7

Je eerste bullit komt vaker voor, zie https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/sonos-no-longer-recognizing-folder-jpg-for-cover-art-6862785

De tweede bullit kan komen doordat je Sonos devices snel na elkaar opnieuw opgestart zijn. Maak je router eens stroomloos, daarna alle Sonossen. Vervolgens één voor één alles weer op  laten starten, te beginnen met de router, daarna beginnen aan de volgende als de vorige helemaal gestart is. ook de tablet even opnieuw opstarten.

De laatste twee meldingen heb ik niet eerder gezien.

Edit: hier heeft ook iemand problemen met zijn database: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-13-4-music-library-update-6862842 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is dat indexeren wel het probleem. Geen idee hoe groot je bibliotheek is, maar wellicht moet je even geduld hebben om hem echt volledig te laten indexeren, of kiezen voor geforceerd indexeren(nu bijwerken).

 

Reputatie 4
Badge +3

Nieuwe issues:

  • Album Art/ hoesafbeeldingen met de naam Folder.jpg worden niet getoond (beide apps)

 

Heb gisteren met Support gesproken over dit probleem. Men bevestigde dat de introductie in 13.4 van de ondersteuning voor het SMB3-protocol de veroorzaker van dit probleem is. Mij werd verteld dat er momenteel aan een oplossing wordt gewerkt, maar dat men niet weet wanneer het zal zijn opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd dat Sonos niets in hun changelog over SMB3 vermeld, maar ach in de Nederlandse versie daarvan hebben ze het ook niet over DTS. 
Erg onduidelijk allemaal. 

Reputatie 7

Zie ook het laatste bericht in https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/does-sonos-s2-support-smb-v2-v3-6842095/index2.html , hoewel ergens anders op het Engelstalige forum iemand dan weer schreef dat hij ook na 13.4 een probleem had met SMBv1.

Ook bij de Engelstalige changelogs (die wel DTS vermelden @Erooij ) staat op dit gebied geen wijziging: https://support.sonos.com/s/article/3521?language=en_US

@beynym Heb je ook nog gehoord of de hoeveelheid bestanden die  Sonos aankan nu gewijzigd is? Dat waren er (tot veler teleurstelling) altijd maximaal 65.000.

Reputatie 4
Badge +3

 

@beynym Heb je ook nog gehoord of de hoeveelheid bestanden die  Sonos aankan nu gewijzigd is? Dat waren er (tot veler teleurstelling) altijd maximaal 65.000.

Heb ik niet ter sprake gebracht, want niet aan gedacht. Zou ik erg fijn vinden, als we die grens van 65.000 eindelijk kwijt zouden zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb het zojuist getest met de Synology. Ik heb SMB2 als minimale versie en het lukt inderdaad om de verbinding te maken en een muziekbibliotheek aan te maken. Dat lukte nooit tot nu toe, alleen met SMB1, en was voor mij een ‘no go’ voor de muziekbibliotheek. Ik weet dus niet of het SMB2 of SMB3 is maar minimaal SMB2. De 65K+ tracks weet ik ook nog niet maar in elk geval is SMB2/3 dus nu beschikbaar. Voor mij een belangrijke stap. Nu RSTP nog.

Reputatie 6
Badge +3

Ik wil het topic niet kapen maar ik weet dat sommigen van hier ook op het internationale forum actief zijn. Is daar iets bekend gemaakt mbt hogere SMB versie ondersteuning ? Hier wordt al jaren om gevraagd.

Reputatie 4
Badge +3

Ik wil het topic niet kapen maar ik weet dat sommigen van hier ook op het internationale forum actief zijn. Is daar iets bekend gemaakt mbt hogere SMB versie ondersteuning ? Hier wordt al jaren om gevraagd.

Officieel heeft Sonos niets gezegd over SMB3. In de praktijk is echter gebleken dat dit jarenlang lopende probleem is opgelost in versie 13.4 en op het Engelstalige forum is dat door enkele gebruikers bevestigd.

Reputatie 6
Badge +3

En het werkt inderdaad; ik had wel verwacht dat ze daar wat meer ‘branding’ mee zouden doen. Als iets positief is, mag het ook gezegd worden :wink: . Ik ben nog wel benieuwd of ze de 65K tracklimit ook aangepakt hebben. Is moeilijk te testen, vroeger kon je de index van Sonos afhalen en in excel inlezen. Kon je precies zien dat het bij 65K regels ophield. Ik zou nu niet meer zo snel weten hoe dat te testen. 

 

Als dat opgelost is, dan mag mijn Plex server in de kast en ga ik de muziekbibliotheek weer gebruiken.

Reputatie 7

Ik ben voor het eerst (heb Sonos sinds eind 2018) mijn muziek aan het laden. Meer dan 65.000 bestanden, dus nooit geprobeerd. Hij is sinds vanmiddag bezig…….

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb het gisteren ook geprobeerd met mijn meer dan 75.000 titels. Het indexeren duurde langer dan normaal en ik kreeg allerlei verschillende foutmeldingen. Sommige titels van alles boven de 65.000 waren beschikbaar, maar sommige titels uit de oorspronkelijke 65.000 waren afwezig. Ik vrees daarom dat de grens van 65.000 nog steeds bestaat.

Reputatie 7

Dat zou jammer zijn! Bedankt voor het melden!

Reputatie 6
Badge +3

Ja er is helaas geen eenduidige manier om dit te testen; in elk geval kan ik `m niet bedenken. Ik heb 93K muziekfiles op de NAS. Voorheen kon je zoals gezegd, het index-bestand van Sonos afplukken, volgens mij gaat dat niet meer.

Reputatie 4
Badge +3

Mijn systeem is zojuist bijgewerkt naar 13.4.1 en mijn cover art is teruggekeerd.

Reputatie 4
Badge +3

 

@beynym Heb je ook nog gehoord of de hoeveelheid bestanden die  Sonos aankan nu gewijzigd is? Dat waren er (tot veler teleurstelling) altijd maximaal 65.000.

@106rallye 

De grens van 65000 bestaat helaas nog steeds, zie: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-only-accepts-14-folders-or-less-from-wd-mybookliveduo-6863335?postid=16567682#post16567682

Reputatie 7

@beynym Klopt. Ik had hem gezien. Mijn bibliotheek bevat veel meer files en ik krijg hem niet eens toegevoegd: app staat uren te stampen en aan het eind daarvan zie ik geen bibliotheek. Na deze mededeling geef ik dit punt maar weer op. Erg jammer.