Beantwoord

Samsung the Frame

• 14 januari 2020
  • 4 reacties
  • 826 Bekeken

Ik heb al een paar jaar een soundbar met 2 rear speakers (play1) en een Sub.

Afgelopen week een niewe TV geinstalleerd: een Samsung “the Frame”

Met de Optical van TV naar de soundbar en TV op <Geluid: Optical> gezet.

Ik krijg een heel slecht schriel geluidje uit de soundbar en de 2 rearspeakers en de Sub geven helemaal geen geluid, hoe ik de instellingen in de sonos app ook wijzig.

Met spotify werkt de Sonos installatie naar behoren en doet zowel soundbar, 2 rears en sub het goed en kan ik met de instellingen in de sonos app ook de balans wijzigen.

Wie heeft goede raad zodat de Samsung TV ook goed gaat klinken?

icon

Beste antwoord door Mark W 14 januari 2020, 12:55

Hey Rob,

Ik zou je als eerst willen aanraden om te controleren of je audio output van je tv wel op Dolby digital staat.

Ga in de TV naar Instellingen ==> Geluid ==> Expertinstellingen ==> Digitaal formaat voor geluid
Hier zou je deze op Dolby Digital moeten kunnen zetten.

Dit zou het TV geluid een stuk moeten verbeteren.

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey Rob,

Ik zou je als eerst willen aanraden om te controleren of je audio output van je tv wel op Dolby digital staat.

Ga in de TV naar Instellingen ==> Geluid ==> Expertinstellingen ==> Digitaal formaat voor geluid
Hier zou je deze op Dolby Digital moeten kunnen zetten.

Dit zou het TV geluid een stuk moeten verbeteren.

Ik heb uiteindelijk alle onderdelen van de Sonos (playbar, sub een 2x rear) naar fabrieksinstellingen heb gereset en alles één voor één opnieuw heb geïnstalleerd en vervolgens de Samsung TV weer optisch heb aangesloten. Resultaat: Perfect

Hey Rob,

wij willen de Frame 2020 kopen maar nu lezen wij dat dit niet werkt met Sonos op de Samsung site. Heb jij ook het 2020 model en werkt deze met je Sonos? Zonder dat alle kabels in het zicht zijn.

wij hebben playbar, sub, one sl en de play 5.

graag hoor ik van je. 

Groet,

sonja 

Reputatie 5
Badge +3

Als ik hetzelfde lees op de Samsung site over dat het lelijke kastje in het zicht moet staan dan klopt dit bij de Playbar omdat dat kastje van ze het infrarood signaal moet kunnen uitsturen naar de sensor van de Playbar.

Met een Sonos Beam of Sonos Arc verbonden via een HDMI kabel aan The Frame moet het geen probleem zijn omdat er dan geen infrarood signaal gebruikt wordt, dit is enkel wanneer een Sonos (Playbar/Playbase/Beam/Arc) met een optische kabel in plaats van HDMI aangesloten zit.

Reageer