Beantwoord

S2 Play:1 onvindbaar vanuit Spotify.

  • 5 April 2021
  • 7 reacties
  • 78 Bekeken

Ik zie vanuit Spotiy (op Mac, iOS en Android) mn Play 1 boxen niet meer.

icon

Beste antwoord door 106rallye 6 April 2021, 09:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Speakers en router al eens opnieuw opgestart?

Yup dat moet ik sowieso elke dag doen want de eigen SonoS wifi is het meest instabiele netwerk ter wereld. Valt regelmatig weg ook al kies je handmatig het beste kanaal. Overigens zie ik me S1 speakers gewoon wel.

Reputatie 7

Dus je maakt gebruik van Sonosnet? Dat hoort gewoon stabiel te zijn (en is dat bij mij ook). Via een Boost (een Bridge werkt niet voor S2) of een bedraad aangesloten speaker? Al eens gebeld met Sonos?

Yup, Sonosnet. Tuurlijk hoort het stabiel te zijn maar dat is het niet. 1 van de 3 speakers is bedraad aangesloten. Aantal keren met SonoS gesproken na het versturen van een dump. Altijd hetzelfde antwoord. Dat er wel erg veel interferentie van andere wifi netwerken is. Tja, wat wil je in een stad met buren, 3 M9+ Deco’s, 3 Laptops, 3 TV’s, 3 Mobiles en een 20 tal IOT devices.

Reputatie 7

Staat de bedrade speaker centraal ten opzichte van de rest van de speakers? Toch eens een Boost proberen?

Redelijk. We hebben het over een kamer van 50 m2. Dat zou makkelijk moeten kunnen. Geen obstakels, muren of ijzeren constructies die iets in de weg staan. SonoS met Spotify en Apple is gewoon een drama. Er is altijd wel wat en je kunt er zeker een klok op gelijk zetten als er van 1 van de 3 een updrgae komt. Nu zie ik weer dat op https://www.sonos.com/myaccount/user/offers/upgrade/ dat mijn S2 Play1’s van nog geen jaar oud in aanmerking komen voor een upgrade. Snel naar wat anders zoeken en dit de deur uit doen.

Reputatie 7

Sonos met Spotify en Apple werkt bij jou niet goed, zoveel is duidelijk. Bij mij (en bij alle gebruikers die zich hier niet melden) werkt het wel, dus jouw ervaringen zijn misschien niet heel representatief.

Ook met updates heeft mijn systeem zelden moeite. Bij de laatste upgrade van iOS moest ik even wat toestemmingen geven (wat duidelijk vermeld werd), maar dat was het dan wel. Ik heb in de afgelopen drie jaar Sonos maar één keer hun hulp nodig gehad (met Google assistent werkte iets niet).

Die upgrade die je in account ziet is gewoon een fancy naam voor een kortingsregeling voor Sonos eigenaren - als je er gebruik van maakt kun je je speakers gewoon nog gebruiken. Sonos heeft beloofd tot zeker 5 jaar na uit productie gaan van de speakers updates te blijven leveren (en hun track record is beter).

Jij lijkt last te hebben van verstoringen op je radiosignaal. Dat kan ook van de router van je buren komen. Ik zou gewoon eens bellen met Sonos en kijken wat er aan te doen is.