Vraag

S1 zone valt steeds weg, terwijl zone bekabeld is

• 22 juni 2020
  • 6 reacties
  • 258 Bekeken

Badge

Ik heb een ‘oude’ ZP100 plus 1 Symfonisk speaker draaien via de S1 app. De ZP100 is bekabeld, de Symfonisk niet. Beide zones geven WM:0 wat dus aangeeft dat Sonosnet wordt gebruikt. De Symfonisk staat op 3 meter afstand buiten met een open raam. Ik heb de wifi gegevens niet verwijderd, toen ik dat deed duurde dat heel lang en werd de ZP100 niet meer gevonden? 

Kan het zijn dat er toch af en toe een wifi verbinding wordt geprobeerd, of is dat uitgesloten als ik WM:0 zie? Kan het zijn dat Sonosnet niet sterk genoeg is om de verbinding goed te houden, schakelt hij dan terug op wifi?

Diagnose: 2091552656 (vlak hiervoor viel verbinding weg)
Tweede diagnose: 1494388832 (van vandaag, weet niet zeker of de verbinding vandaag ook is wegegevallen)

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Het kan inderdaad zijn dat wanneer de communicatie tussen de 2 spelers zo slecht gaat dat de speler die niet bekabeld is wisselt tussen WM:0 en 1.

Zie in de diagnose dat er aardig wat informatie niet aankomt op Terras, zou je eens het SonosNet kanaal kunnen aanpassen?

Zou je het dan eens op kanaal 6 of 11 kunnen testen, graag hoor ik van je wat je dan ervaart.

Badge

Dat hebben we al geprobeerd, dat helpt niet echt goed geloof ik. Ik ga navragen wat de laatste 2 dagen nu de ervaringen zijn op locatie. Is die wissel bedraad/wifi op zich verstandig of kan ik beter de wifi gegevens uit de spelers verwijderen en met alleen Sonosnet werken?

Badge

Vandaag is Terras 2x uitgevallen. Heb hem nu op kanaal 6 gezet. Diagnose daarna is 2021365137

Badge

@Mark W Zojuist viel Terras weer weg. Sonosnet staat op kanaal 6 en 'gewone' WiFi op kanaal 11.

Overigens wordt de Zp100 ook heel heet. Zou je nog eens in de diagnose kunnen kijken, ook voor de temperatuur?

Diagnose nu is 1646104348

Dank! 

Badge

@Mark W lukt het nog dit even te bekijken? dank!

Reputatie 4
Badge +3

Hey Geebee,

In de laatste diagnose zie ik dat de muziek nog maar 1 minuut aan staat op speaker Terras, en op dat moment ziet het er wel goed uit.

Als je hier meegeholpen wilt worden raad ik je aan om even contact op te nemen met onze support center, dan kunnen mijn collega’s je hier meteen mee helpen.

Reageer