Vraag

Rood/oranje knipperend lampje sonos 5 (gen 2)

• 9 december 2017
  • 22 reacties
  • 4974 Bekeken

Sinds vandaag herkent de App de sonos play 5 (gen 2) Ineens niet meer. Ik krijg de play 5 niet werkend. Ook niet bedraad. Heb de router gereset maar dat werkt ook niet. Het lijkt wel alsof hij ineens defect is geraakt. De gen 1 die we ook hebben, wordt wel probleemloos gevonden. Wat kan ik doen? Ik hoor graag of mensen tips hebben of ditzelfde probleem opgelost hebben in het verleden. Dank!

22 Reacties

Ik heb helaas hetzelfde probleem....
ook vandaag probleem, plots 1 play 5 (gen2) verdwenen en ik krijg hem niet meer toegevoegd, alles loopt prima tot het indrukken van de connect knop op de luidspreker, dan verandert het groen knipperend licht in een oranje kleur en geeft de app aan dat het toevoegen van de luidspreker mislukt is ... alle hulp welkom
Reputatie 4
Badge +3
Sluit de Play:5 eens aan met netwerkkabel op de router en probeer deze dan opnieuw toe te voegen. Deze zal dan gevonden worden, waarna ik graag een diagnose zal willen zien van uw systeem zoals hier beschreven wordt.
Ook ik ondervind dezelfde problemen met mijn 2e Sonos Play5. slechts 1 Play 5 herkent het systeem. De andere die al een jaar prima werkt kan hij plots niet meer herkennen. Met de netwerkkabel op de router aangesloten. Toen kwam hij vervolgens weer in beeld. Toen ik de Play 5 echter weer op zijn plek heb gezet (zonder netwerkkabel dus) werd hij opnieuw niet herkend en valt het systeem automatisch terug op slechts de andere Play5.
Reputatie 7
Badge +2
Graag zoals mijn collega beschreef, als de speaker bekabeld is een diagnose aanmaken, en dit nummer graag aan ons terug koppelen.
Ook ik ondervind dezelfde problemen met mijn 2e Sonos Play5. slechts 1 Play 5 herkent het systeem. De andere die al een jaar prima werkt kan hij plots niet meer herkennen. Met de netwerkkabel op de router aangesloten. Toen kwam hij vervolgens weer in beeld. Toen ik de Play 5 echter weer op zijn plek heb gezet (zonder netwerkkabel dus) werd hij opnieuw niet herkend en valt het systeem automatisch terug op slechts de andere Play5.
Ik heb sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem met mijn Play5 (gen 2). Play 1 werkt wel gewoon.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem met mijn Play5 (gen 2). Play 1 werkt wel gewoon.
Ik quote mezelf maar even.

Als de speaker bekabeld is een diagnose aanmaken, en dit nummer graag aan ons terug koppelen.
Diagnose verstuurd met nummer 8460164
Reputatie 7
Badge +2
Diagnose verstuurd met nummer 8460164
Mailtje verzonden onder ticket.: 180207-000736
Zie hier graag antwoord op terug.
Dag, ik heb zelfde probleem als bovenstaand. Heb rapport verstuurd 867912602. Kanik ook reactie krijgen wat te doen?Groet,
Hurm
Reputatie 4
Badge +3
In die diagnose is geen bekabelde Play:5 te zien, zou je nogmaals kunnen proberen de Play:5 met netwerkkabel aan te sluiten op de router, en dan een nieuwe diagnose willen sturen wanneer je deze in de Sonos app ziet?
Zelfde probleem bij mij. Hoor graag of iemand een oplossing heeft. Kan de Play5 nu niet gebruiken...
Reputatie 5
Badge +2
Bekabel de PLAY:5 met de router en stuur een diagnose in, vergeet niet je bevestiging's nummer hier te posten.
Hier hetzelfde probleem, iemand al een oplossing ?
Reputatie 7
Badge +2
Hier hetzelfde probleem, iemand al een oplossing ?
Zoals mijn collega aankaart, graag de speaker bekabelen zodat deze verschijnt, dan een diagnose insturen, en dit diagnose nummer naar ons terug koppelen.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Diagnose verzonden onder nr 1289726. Wat is nu het proces?
Reputatie 4
Badge +3
Stuur alsjeblieft je adresgegevens, serienummer en emailadres in een privébericht naar mij toe, dan zorg ik dat deze aangemeld voor je wordt ter vervanging
Heb hetzelfde probleem. 1 van mijn 3 Sonos Play 1's doet het niet meer. Knippert ook steeds oranje met wit licht. Diagnose 844394428 (is wel verbonden met wifi) en wordt als kamer nog steeds weergeven.

Graag hoor ik wat ik kan doen.
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Ik denk dat je vijfmaal een Play1 hebt staan want ik zie er vier in je diagnose. Voor dit probleem kun je het beste even bellen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Excuses zeg het verkeerd. Heb 4x een Play 1 en 1 x een Playbase. Telde de kamers ipv apparaten😅. Toch bellen of kun je er nu wel iets mee?
Reputatie 5
Badge +3
Bel graag even in, geef het diagnosenummer op en om welke kamer het gaat.

Reageer