Beantwoord

Roam wordt niet aan acoount toegevoegd

  • 19 April 2021
  • 7 reacties
  • 682 Bekeken

Badge

Vandaag de roam ontvangen, mijn eerste sonos dus moet er een nieuw systeem worden aangemaakt. Wizard gaat goed tot dat wifi wordt geconfigureerd. Na aantal minuten verschijnt er de melding dat de raom is toegevoegd maar nog niet zichtbaar in de tabblad systeem. Reboot zou uitkonst moeten bieden. Maar helaas niets. Mn systeem blijft leeg en kan niets gevonden worden. Overigens krijgt ie gewoon netjes een ip adres.

 

wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door aserno 21 April 2021, 22:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Badge

zojuist de installatie uitgevoerd op een andere wifi netwerk. En dat lukte wel.

toch vreemd dat hij thuis wel in m’n (synology) router wel zichtbaar is en internet services raadpleegt maar verder niets doet. 
dat wordt troubleshooten, alle tips in deze zin. Welkom.

Badge

Voor de geïnteresseerde… ik ben inmiddels een stap verder.. het probleem lijkt bij mij te liggen aan de 5ghz WIFI op 2.4ghz werkt alles prima. Maar als de Roam switched naar 5ghz dan is de Sonos App hem kwijt. terwijl de muziek gewoon door blijft spelen dus hij werkt wel op 5ghz.. vreemd probleem..

Badge

Lief dagboek, 

 

Probleem opgelost. de Accesspoint isolatie op de router gooide roet in het eten.

Door deze uit te schakelen kunnen wifi apparaten (beter) met elkaar praten. Het geen wat sonos graag wil.

 

What Is AP Isolation? | Techwalla

Ik heb sonos via een boost geïnstalleerd. Ik probeer een roam via de app toe te voegen maar die verbindt niet met de boost maar met wifi. Help!!

 

(terwijl bij al mijn andere apparaten wel via boost aangesloten zijn (dus zonder wifi verwijzing)

Reputatie 7

De Roam (en de Move) verbinden nooit via de Boost, maar altijd via je normale wifi. Omdat ze bedoeld zijn om in en uit het netwerk te gaan heeft Sonos hiervoor gekozen: dan blijft het Sonosnet (via de Boost) stabieler.

ok, begrijp hem niet. lijkt me voor de hand liggend om daar de eigen omgeving voor aan te passen. Maar hee, ik ben geen techneut

Reputatie 7

Hier nog wat meer uitleg (voor de Move): https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/sonos-move-existing-sonosnet-6829718