Beantwoord

Roam verliest lading, ook bij uitstand.


Mijn roam verliest lading ook al staat hij uit. Hoe kan dat??

icon

Beste antwoord door Dylan S 17 May 2021, 11:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat doet elk apparaat waar een batterij in zit.

Reputatie 7
Badge +3

Vraag is wat je bedoelt met “uit”. Heb je hem echt handmatig uitgezet? 
En de vraag is hoelang hij dan uitstaat alvorens de lading weg is.

Uit wil zeggen dat ik aan de achterkant de roam uitzet met de powerknop!! Nu las ik dat je die powerknop 6 tot 7 seconden vast moet houden om het echt uit te schakelen!! En als alles waar een batterij in zit zo snel leeg gaat als de roam is het slecht gesteld met alles waar een batterij in zit. Kortom, een dingetje waar Sonos iets meer aandacht aan kan besteden!

Reputatie 7
Badge +3

Maar heb je nu de knop lang genoeg ingedrukt? 
Wanneer de Roam in stand-by staat wordt wordt deze opgenomen in de rest van het Sonos systeem om direct te kunnen acteren. Dit heeft batterij verbruik tot gevolg. Speaker moet dan ook geheel uitstaan en is wat mij betreft dan ook niet geschikt voor opname in het Sonos systeem. Tenzij continu aan de stroom.

Reputatie 6
Badge +3

Er wordt het nodige geschreven in de internationale forums over de kwaliteit van de Roam`s Power Button. Daar staat ook dat apparaten toch weer aangaan, dus dat zou de reden kunnen zijn dat de batterij verbruikt.

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @fdepeuter, welkom bij de Sonos community!

Wanneer de Roam volledig uitstaat (dus middels de power-knop 6-7 seconden ingedrukt te houden), zou er nagenoeg geen accuverbruik moeten zijn. 

Ik stel voor dat je even telefonisch contact met ons opneemt zodat we middels een diagnose kunnen vaststellen wat dit probleem veroorzaakt. 

 

Ik zal eerst zelf even kijken.

Ik kan hem nu inderdaad geheel uitzetten na ongeveer 6 seconden op de powerknop gedrukt te hebben.

 

Groeten, Frank

Ik heb mijn roam uitgeschakeld door 6 tot 10 sec aan/uit knop in te drukken je hoort 2 keer een toon. De lampjes gaan ook uit. Na twee weken weer aangezet batterij nog steeds 100%.

 

x aantal keren 3 kwartier tot uurmuziek afspelen na drie week nog steeds 61%

Ik heb onlangs ook de Roam gekocht en vindt de instructie om de Roam handmatig uit te zetten door de knop in te houden voor 5 seconden ook omslachtig. Mijn telefoon is ook niet na 2 dagen leeg in de stand-by stand?

Reputatie 7

Als de Roam aangesloten is op de wifi houdt hij veel contact met de andere speakers. Dat zal meer stoom kosten……

Reputatie 7

Hihi. Stroom natuurlijk.