Beantwoord

Roam verbinden met Bluetooth


Badge

Ik heb sinds een paar weken een Roam. Nu doet hij het redelijk goed binnen het WiFi-netwerk, maar zodra ik buiten mij WiFi ben krijg/hou ik geen verbinding. Hoe kan ik dit verhelpen?

icon

Beste antwoord door Cristian N 7 May 2021, 11:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7

Verbinding waarmee? Buiten de wifi is de Roam een bluetooth speaker, dus zou je hem via bluetooth met je telefoon moeten verbinden, en niet bijvoorbeeld met de Sonos app. Of begrijp ik je verkeerd?

Badge

Bedankt voor je bericht. Dat is dan dus precies het probleem. Ik krijg m niet te zien bij de Bluetooth en kan dus ook niet verbinding maken. Wat doe ik verkeerd? Of kan er een fout zitten in mijn Sonos?

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Bruineman70!

 

Om de Roam in Bluetooth te krijgen, moet je de knop aan de achterkant even indrukken tot je een geluidssignaal hoort (ongeveer 1 seconde ingedrukt houden). Daarna moet de Roam blauw knipperen. Zo kan je de Roam in de Bluetooth-lijst vinden op je telefoon.

 

Lukt het niet, wil ik je vragen om een diagnose te sturen wanneer de Roam WiFi-verbinding heeft zodat de klantenservice dit even kan nakijken. Daarvoor raad ik je aan om contact met de klantenservice op te nemen.

 

Graag hoor ik of het probleem zo wordt opgelost.

Bij mij bleef hij hangen in de ‘product your’. Het blauwe lichtje brande wel. Sonos app afsluiten en vanaf spotify muziek ging wel prima. Raar dat de Sonos app niet werkt, maar via spotify gaat t bij mij prima. Batterij gaat wel erg snel leeg...

Een Sonos Move had ik al. Vandaag heb ik een Sonos Roam gekocht.

Ik wens de Roam alleen te gebruiken met bluetooth, maar vindt hem niet in m’n lijst op m’n telefoon.

Ook bij m’n vrouw en dochter verschijnt de roam niet in de lijst.

 Best frustrerend. Dat zou toch abc moeten zijn bij aankoop van een dergelijk duur product.

Graag snel een oplossing!

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Maxman, de Roam moet eerst aangemeld worden op het Sonos Systeem. 
Als je die stappen doorlopen hebt zou bluetooth moeten werken.

 

Reputatie 7

Zie https://support.sonos.com/s/article/4994?language=nl_NL

Verbinden met Bluetooth is een ramp hiervoor gekocht voor op de boot maar werkt nooit! Niet vindbaar in de Bluetooth lijst, oude Bluetooth speaker van JBL weer in gebruik! Welke altijd vindbaar is

Reputatie 7

Heb je de Roam eerst thuis op je WiFi uitgerold?

Ja klopt, maar daarna er ook weer afgegooid maar nog 3 andere probeerde met iPhone connectie te maken, 10 x aan uit wachten tot het blauwe lampje knippert maar gewoon niet vinden of connectie krijgen als je dit 4 x keer gebeurd ben je gewoon klaar met het Roam apparaat.  Voor sonos zou het fijn zijn als ze gebruiksvriendelijkheid hoger op hun lijstje gaan zetten nu alle concurrenten in hun markt vissen. Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben.. 

Reputatie 7

Ik begrijp je bericht niet helemaal. Je zegt “er weer afgegooid”. Heb je de Roam gereset? Want dan moet je hem weer via wifi uitrollen…. Dan krijgen drie anderen die met hun (?) iPhone verbinding proberen te maken het ook niet voor elkaar.

Was de Roam wel opgeladen?

Hier hetzelfde. Werkt ruk. Thuis een move. Voor onderweg een Roam. Maar het koppelen met Blue Tooth is een drama en lukt zelden.

Als ik de knop achterop ingedrukt blijf houden en wacht op ‘het blue tooth signaal’ schakelt de speaker gewoon uit.

De Sonos app werkt niet, tenzij je thuis op je eigen wifi netwerk zit.

Reputatie 7

Als hij uitschakelt hou je hem te lang ingedrukt…… Is de Roam uitgerold via wifi?

Klopt het dat je de roam maar met 1 Bluetooth apparaat kunt verbinden?

 

Reputatie 7

Nee, zie https://support.sonos.com/s/article/4989?language=nl_NL